8

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Vzpomínám si i na to, že jsem měl Chathama 17ku. To byl, asi nejlepší plast co jsem kdy viděl. Dost pevný! Měli problémové úchyty deklů a zatýkalo přes skeg - což u plastaků je asi problém. Plast k plastů spojeny lepidlem vždy povolí. Kajak opravdu pěkný, ale jen do bordelu.
Taky si vzpomínám, že jsem měl ve Švédsku Essence 17ku. Ten kajak byl dobrý v surfu a i na hladině. Hodně se do něj vejde, krásné se ovládal, ale ten plast byl na ***.

9

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Ponejprv mi vadilo, že "plasťák" (expediční seakayak 515/62/ nosnost +XXL), neukojí mé rychlostní ambice. Na bázi 30km  dosáhnu jen 7,5km/hod, na bázi 45km jen 5-5,3km/hod. Už jsem z toho vychladl a jsem i tak moc spokojen, co mám. Protože v mém věku +62, jde o rozvážnost, uspokojení z kochání, možnost nabalit 30-35kg a vyrazit i na 14 dnů, se svými 180/90kg. Být soběstačný, nikoho neotravovat, mít dost času na prožitek z cesty s časem na občasné focení/film.
Musím se trochu pousmát. Dal jsem na špici do držáku vysokém 10cm- HERO3 . Vytáhl jsem to na tu sedmičku, film vypadá na dvacítku. Až jsem se smál. Protože jsem jako junior jezdil na závodních saních . Když máte hlavu 25cm nad ledem a v "Mariánkách" na Krakonošový zatáčce při 4G jsem tehdy jel 105, tak pocitově - že jsem ve stíhačce. Dneska jezdí na drahách dole 130-145km, to musí být maso.
-Zpátky k tomu moři. Kajak ne kratší 5,2-5,5metru se stabilitou, kormidlem a dostatečnou nosností. Komory překrytý neoprenovým a plastovým deklem a hlavně s dayhatch. Když jsem na Youtube viděl, jak rychle se na skalách rozbije nádherný kevlar tak jsem rád, že můj blbej plasťák vydrží hrubosti vápencového pobřeží.   
Mladých chrtům tu rychlost na kevlarech přeji, pojedu se na ně u Zvíkova při 106-tce podívat. Voni kucí poletí dál a já si  na břehu dám pivko a upeču třeba palačinky na slano nebo banok s uzeným a špekem. Tož tak.

10

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

To čo robia s tým RTM Ysak je úžasné, je mi jasné že to nie je /len/ v kajaku, dôležité je že je takého šantenia schopný. Mne by stačilo, ak by som odplával od pobrežia. Rýchlosť 12,8 je podla mňa TEORETICKÁ maximálna rýchlosť trupu, to znamená že praktická, efektívna bude okolo 9 km/hod.
Milan 57, píšeš o neoprénovách krytoch, myslíš že tie narážacie plastové dekle netesnia dôkladne? Večšina plasťákov má práve takéto. Aký máš kayak ?

11

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Denisi, s naloženým kajakem počítej spíš s rychlostí 5,5- 6 km/h.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

12

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Milan57 napsal:

...-Zpátky k tomu moři. Kajak ne kratší 5,2-5,5metru se stabilitou, kormidlem a dostatečnou nosností. Komory překrytý neoprenovým a plastovým deklem a hlavně s dayhatch. Když jsem na Youtube viděl, jak rychle se na skalách rozbije nádherný kevlar tak jsem rád, že můj blbej plasťák vydrží hrubosti vápencového pobřeží.....

Naprosto souhlasím. Nechápu mořské kajakáře posedlé rychlosti. Nejedná se o kajak vyvinutý pro rychlost. Jedná se o loď, se kterou můžeš doplout tam, kam nemůže ani motorák. Osobně já proti plastu nic nemám a nemyslím si, že pro běžného uživatele je velký rozdíl mezi kompozitem a plastem.

Co se týká výběru kajaku tak bych se v první řadě dotázal - jak často jezdíš na moře a jaké máš od toho očekávání...?!

ps: Denisi, prázdný Cháron má maximalku kolem 9km/h...a to nedáš ani déle než 30min..

13

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Denis napsal:

Ale majú Tahe Reval Midi PE, rozmer 515/56 a 25 kg. Ten sa mi pozdáva. Dĺžkou sa vojde do klasickej /socialistickej/ garáže, na vode bude rýchlejší ako o meter kratší Lifestyl 420, nosnosť 130 kg pri váhe jazdca 90 kg je dostatočná, cena je asi 1000 eur. Čo vy na to, vyzerá dobre, je naozaj dobrý?

Tahe Reval Midi bych určo zkusil. Zkusim bych i Essence 17ku..

http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p1agip32uuueh8cl1u3gmjv1dqi3.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p1agip4dtd1kumvab1tnpkvuh2b5.jpg

14

Re: Aj ja chcem seakayak. Ale aký?

Na more pravdepodobne pôjdem raz ročne na 10 dňovú dovolenku, more istotne len na severe Európy, ale žiadne extrémy a moje očakávanie je nenechať sa prekvapiť /nepríjemne/. Mne je jasné, že s trochu večšou dávkou opatrnosti to zvládnem aj s mojou 375 cm krátkou kačenkou, ale pre mňa je najdôležitejšie pádlovanie protiprúdne na Dunaji a tam narážam s tak krátkym kajakom na svoj limit. Ideálny by bol ten kajak od Vajdu, ale s tým by som sa zas bál ísť raz ročne na more. Teraz v sobotu som pádloval na Prijon Marlin, ten rozdiel v dĺžke je neuveritelne cítiť na rýchlosti, hlavne pri jazde hore prúdom a obzvlášť na obtiažnych miestach. Dunaj je dobrá imitácia mora, pretože obrie výletné lode robia vlnu asi pol metra vysokú a rýchlosť prúdu 10 - 14 km tomu dáva dynamiku mora. Marlin má málo dvihnutú špicu a má tendenciu ju pichnúť do vlny, chýba mu dostatočný dodatočný výtlak na špici.
Vadilo by mi ak by dayhatch bol vzadu za chrbtom, to by som nezvládal sa vytočiť a zavrieť dekel. Niekto z adminov písal že si dayhatch dorobil. Predávajú to hotové aj s vodotesným  pytlíkom, alebo ho treba vyrobiť? Namontovať ho by som nevidel ako problém.
Na tom mojom som si zvykol, že za kokpitom mám drážku na založenie pádla ako opory pri nasadaní.  Som prekvapení že večšina týchto dobrých kajakov ju nemá. Je to archaický prežitok, alebo sú to staršie modely?