8

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

V klidu, shodli jsme se s Vítkem Jindrlem, že to necháme na jaro. Takže čas zahojit šlachy je:-)

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

9

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

Kluci, rozmyslete si to jestli to "hrdinstvi" je opravdu stoji za to...jinak zajimavy open sea crossing je z Italske pevniny na Korziku.

10

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

Antonius Carbonius napsal:

Kluci, rozmyslete si to jestli to "hrdinstvi" je opravdu stoji za to...jinak zajimavy open sea crossing je z Italske pevniny na Korziku.

Ahoj,
Tohle by slo jeste rozdelit prejezdem na Elbu a pak teprve na Korsiku.
Ale treba uz to take neni takove "hrdinstvi" :-)

Fill

11

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

Hrdina je ten, kdo vytáhne dítě z hořícího baráku. Tohle je spíš o vytrvalosti,  a schopnosti si obstarat informace o počasí.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

12

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

Hrdinství pojímám jako sebeobětování, riskování svého zdraví, svého života ve jménu nějakého činu. Vlčí Dech má na myslí hrdinství ve jménu nějakého dobrá. Já mám na myslí čin ve jménu dosažení určitého cílů, spojeného s pádlováním.
Je to můj názor a neznamená, že odsuzují lidí, které to dělají. Osobně, nevidím důvod riskovat v podobném případě (v mém případě). Myslím si, že pro open crossing nestačí jen vytrvalost a počasí. Vytrvalost můžeš natrénovat i podél pobřeží nebo na marathónu na Vltavě; naučit se obstarávat informace o počasí není složité ale ani v jednom případě nemůžeš se spolehnout na 100% a v mém případě bych tomu říkal neopodstatněný risk. Samozřejmě, že záleží na místě, o kterém se bavíme a o mnoha dalších faktorech. Dobrou studnicí informací jsou příběhy z knížky Sea Kayakers Deep Trouble.

13

Re: Open Water Crossing Rujána - Bornholm

Michal napsal:

Ahoj Tony,
Z toho co píšeš to vypadá, že v případě open crossingů, je přístup k riziku něčím výjimečný. Že podstupované rizika jsou vyšší a víc je ponecháno náhodě, než v jiných případech.
Osobně bych řekl, že tomu je skoro naopak. Každé pádlovaní má svoje specifická rizika, která je třeba zvážit pokaždé, než se nasedne do kajaku. Bohužel velice často dochází ke zvážení rizik a adekvadní přípravě, jak jim čelit pouze v případech, které jsou na první pohled něčím výjimečné. Stačí, když se každý zamyslí nad tím, jak často sedneme do kajaku, bez toho aby jsme se ujistili, že víme, co za rizika můžeme čekat a jestli všichni ve skupině víme, co dělat když se něco podělá.
Co se týka rizik, která se nedají předvídat, a které nemůžeme ovlivnit, tak si myslím, že v případě open crossingu jich je mnohem méně, než když třeba jedu do práce na kole.

Ahoj Michale,
Když jedu na kole do práce po městě a něco se poděla tak jsem mezi lidí, rychlá pomoc je po ruce a možnost záchrany je mnohem větší než na otevřeném moři. Otázka open crossingu je natolik osobní, že zde není společné stanovisko a názor na kterém se dá dohodnout.
Jo, souhlasím, rizika jsou všude a každý si sám musí říct jestli to podstoupí a nejdůležitější si uvědomit rizika, které podstupuje. Jirkovi jen přejí aby to nemusel absolvovat sám, když už do toho půjde. Rozmlouvat mu to nechci, nemůžu a nebudu. Doufám, že se k tomu dobře připraví a přejí úspěšné doplutí!