8

Re: 4. ročník Pádluj o 106

jo jo
to je dobrej závodní turisťák smile

9

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Počkal bych na komentář pořadatelé. Myslím si, že hlavním cílem tohoto pravidla je férové závodění na mořských kajacích. Existují určité parametry, které tento druh plavidla odlišují od závodních kajaku, surfskin a pod. (rychlejší lodě stavěné na rychlosti, nikoliv na turistickou či expediční plavbu).

10

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Antonius Carbonius napsal:

Dnes jsem se dozvěděl z webu Ondry Nikla, že jsou nová pravidla. Myslím si, že by alespoň jednoho účastníka 106ky toto pravidlo zaskočilo. Změna pravidel se týká zákazu závodění na lodích, které nejsou komerčně vyrobené. Ovšem účast mimo závod zakázána není.



Pravidla:

Závod je možno odjet pouze na mořském kajaku jakéhokoli materiálu. Kajak musí být komerčně vyráběný model mořského kajaku určeného pro turistiku (loď musí mít alespoň 2 otvory do úložných prostor). Použití jiné lodě (rychlostní kajak a pod.) je možné, ale závodník však pojede s veškerým popsaným servisem, ale mimo soutěž. Kajak je nutné uvádět v přihlášce- firma- model např. Tahe Marine-Greenlad.

http://www.seakayak.lbc.cz/next.asp?v1= … 2347674369


Koukám, že už ses přihlásil smile

Aha, to je zvláštní pravidlo, ale nějak nechápu důvod proč kajak musí být "komerčně" vyrobený. Jestli to dobře chápu tak všechny "home made" kajaky mohou jet pouze mimo soutěž (ale startovné zaplatí).
Co se týče mýho kajaku, tak je to trochu problematický, když si jeho výrobu napíšu na firmu a sám sobě vyfakturuju, tak je komerčně vyroben nebo ne? Nevim sám smile 
Myslím, že vhodnější by bylo vypsat různý kategorie, jak je to obvyklý v podobných závodech, když už se platí to startovný.
Ale je mi celkem jedno jestli pojedu v nebo mimo soutěž (jestli vůbec pojedu), jde mi o to si užít ultrapádlovačku a mít z toho dobrej pocit.
Mimochodem zdá se že letos bude na Vltavě znovu ještě delší "ultraštreka" , můžeš se hlásit smile http://budejovicepraha.cz/

11

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Michal napsal:

Ano, je.
Ale musím přiznat, že si moc nejsem jistý jak je výraz "komerčně" myšlen. Zvláště když se vezme v potaz, že se lidé živý výrobou překližkových, strip-build, tak i skin on frame kayaků, stejně jako jiní výrobou kompozitových či plastových.
Zrovna tak si nejsem jistý, jak si vyložit výraz "turistický"...

Znam zde par lidi, ktere stavi kajaky a zajimalo by mne co na to rikaji...

12

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Trošku Ondru chápu. Chce,aby akce zůstala v amatérské rovině. Možná by stálo za vsuvku do pravidel,aby ve sporných případech mohl rozhodnout do které kategorie kajak padne. Startovalo by se ve dvou kategoriích vlastní stavba,kde se může stavitel vyřádit a pak komerčně prodávaný turistický seakayaky. Spornými případy rozumím přesně ty lodě,které jsou kopií existující lodě,nebo koupená stavebnice a lodě postavené,jako závodní verze.

13

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Jakub napsal:

Trošku Ondru chápu. Chce,aby akce zůstala v amatérské rovině. Možná by stálo za vsuvku do pravidel,aby ve sporných případech mohl rozhodnout do které kategorie kajak padne. Startovalo by se ve dvou kategoriích vlastní stavba,kde se může stavitel vyřádit a pak komerčně prodávaný turistický seakayaky. Spornými případy rozumím přesně ty lodě,které jsou kopií existující lodě,nebo koupená stavebnice a lodě postavené,jako závodní verze.

Jj, je jasné, že není snadné vytvořit aspoň trochu srovnatelné podmínky či kategorie. Ale nemyslím si, že cestou vpřed je vytvoření pravidel s nejednoznačným výkladem. To jen nechává do budoucna prostor na konflikt a protesty, takže z pohodové akce se může snadno stát noční můra pro všechny zúčastněné.
Třeba uvedený Greenlander od Tahe má do turistického kajaku hodně daleko.
Ve světe je běžné omezit kategorie buď délkou lodi (18stop) nebo poměrem délky a šířky na vodorysce.

14

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Tak to za chvíli skončí u složitých handicapových přepočtů a vzorečků.

Nejde spíš o to vlastní pádlování? Není lepší uvolnit si závodnické ambice ve skutečných závodech, na opravdu závodních lodích, srovnatelných parametrů a hlavně mezi lidmi, co opravdu závodí?

Mám za to, že platí: "Můj závod - moje pravidla". Takže když si to Ondra vypsal takhle, tak chce, aby se takhle jelo. Proč v tom hledat problém. Když se chci zúčastnit, tak si komerční loď vezmu, když ne, pojedu na čemkoli. Já si myslím, že to pravidlo je vcelku jasné a na druhou stranu, pokud ho někdo bude chtít obejít, tak ho jistě Ondra nevyhodí. Balamutíme vždycky spíš sebe, než ostatní.

(Vzato kolem a kolem, tak se na tomhle setkání neujede ani 100 km a ani to není to na moři, ale to je přeci fuk. Mě to docela vysosalo - ještě týden jsem nemohl pořádně řídit auto :-), ale bral jsem to jako zábavu. Proto se to podle mě jezdí, ne aby něčí jméno bylo napsané ve sloupečku o pár řádek výš.)