64

Re: Island Circumnavigation 2014

Cau Jirko,
předně chci napsat, že jsem rád, že jsi v cajku. Tvůj deník jsem četl na jeden nádech a zážitky teda máš. Rozhodně sdílím Vítkův názor, že si zasloužíš uznání a obdiv. Už jen sebrat tu odvahu jít do toho úplně sám!Jestli máš víc fotek, tak je někam pověs, rad se mrknu. Jo a budu mít cestu do Ústí, tak se určitě stavím.
oil co.

65

Re: Island Circumnavigation 2014

Čau Jirko, tak eště že to byl "jen" zánět šlach. Bylo to z námahy nebo spíš z tý studený vody?

66

Re: Island Circumnavigation 2014

Štěpáne, včera jsem si o tom půlhodinku volal s Mejdžím a jeho názor je, že to bylo asi z latexů sucháče, které šlachy utiskují. Já si myslím, že možná to k tomu přispělo, ale nejvíc se na tom podepsalo asi to, že jsem se pohyboval na relativně těžký vodě s plně naloženou lodí a pořád jsem "ležel" na pádle. Vzhledem k tomu, že jsem celkem vyhraněný pravák. Jinak si myslím, že by se to projevilo i na levé.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

67

Re: Island Circumnavigation 2014

Docela dobre shrunul mozne priciny zanetu predlokti John Willacy v jednom postu na http://www.ukriversguidebook.co.uk/foru … ;view=next

"Repetitive type injuries and conditions (as opposed to incident /impact type) relating to joints and connective tissues of the arm can be brought on and aggravated by various factors:

• Too much too soon – probably the most common factor is increasing the workload too quickly; whether it is raising the number of paddling sessions, increasing mileage or speed, upping boat weight or even going from regular paddling in calm conditions to prolonged poor weather paddling - all should be done in gradual increments. Experienced paddlers can (and do) suffer from this as well as less experienced paddlers; workload itself is not the most significant factor – rate of change of workload is. And this relates to your recent sustainable workload, not what you did or could do 5 or ten years ago!

• Imperfect grip – poor technique relating to the grip and hand positioning/movement can cause strain. A light open grip with opening fingers on return phase of stroke will help. Sometimes a slight wrist rotation of the none control hand when feathering the paddles can be a factor.

• Too stiff, too large – paddling with a shaft that is very stiff or with paddle blades with too large a surface area will likely cause problems as the shock loads are passed up the arm – something tends to give eventually. Bear in mind that for the same construction a split shaft or cranks will likely be stiffer than a one piece shaft.

• Change of kit – this develops from the too much too soon idea. New kit probably doesn’t handle the same as your old kit so if you change to a new style of blade or boat etc then ease off the workload a little until things have had time to adjust.

• Shaft diameter – different size hands need different size paddle shafts. Too large, too small can cause problems, but it is usually too small that causes the more significant problems. These are more likely to be seen as problems in the hand and fingers rather than the wrist - numbness, pins & needles, circulation problems and finger tendonitis.

• Inappropriate feather – a very individual thing!

• Non-paddling activities– RSI type factors such as overuse of computer keyboard/mouse, power tools etc. Also alternative sports (or any activity with repetitive hand movements) may cause problems when linked with paddling.

• Latex cuffs – not entirely convinced by this one but there have been numerous examples of paddlers who think that too tight a latex wrist cuff have caused aggravation.

• And sometimes there just doesn’t seem to be an obvious reason – s**t happens I suppose.

Even longer than one of Jim's?

JW"

68

Re: Island Circumnavigation 2014

Ahoj! Dobro došli! Vítáme doma!

Jirka Vlčí Dech napsal:

Ahoj všichni. Už jsme doma, do zítra se trochu seberu a pošlu Vítkovi přepis lodního deníku s fotkama ke zveřejnění na seakayakeru.
Zatím pár telegrafických informací: Pravačka má už celkem normální rozměry, jenom si nějakou dobu ještě asi nezapádluju.
Kajak zůstal na Islandu v péči Gisliho Fridgeirssona
Díky všem za podporu.   JVD

69

Re: Island Circumnavigation 2014

Jirka Vlčí Dech napsal:

Štěpáne, včera jsem si o tom půlhodinku volal s Mejdžím a jeho názor je, že to bylo asi z latexů sucháče, které šlachy utiskují. Já si myslím, že možná to k tomu přispělo, ale nejvíc se na tom podepsalo asi to, že jsem se pohyboval na relativně těžký vodě s plně naloženou lodí a pořád jsem "ležel" na pádle. Vzhledem k tomu, že jsem celkem vyhraněný pravák. Jinak si myslím, že by se to projevilo i na levé.

mňo... jestli jsem správné pochopil tak jsi pádloval v těžkých podmínkách a dokážu si představit, že jsi musel dost upravovat směr, řídit loď náklony a namáhat pravé zápěstí. Bylo to tak nebo Ti loď zatáčela spíše doleva proti vlnám a větru a namáhal jsi levé zápěstí?

70

Re: Island Circumnavigation 2014

Antonius Carbonius napsal:
Jirka Vlčí Dech napsal:

Štěpáne, včera jsem si o tom půlhodinku volal s Mejdžím a jeho názor je, že to bylo asi z latexů sucháče, které šlachy utiskují. Já si myslím, že možná to k tomu přispělo, ale nejvíc se na tom podepsalo asi to, že jsem se pohyboval na relativně těžký vodě s plně naloženou lodí a pořád jsem "ležel" na pádle. Vzhledem k tomu, že jsem celkem vyhraněný pravák. Jinak si myslím, že by se to projevilo i na levé.

mňo... jestli jsem správné pochopil tak jsi pádloval v těžkých podmínkách a dokážu si představit, že jsi musel dost upravovat směr, řídit loď náklony a namáhat pravé zápěstí. Bylo to tak nebo Ti loď zatáčela spíše doleva proti vlnám a větru a namáhal jsi levé zápěstí?

Tony, byla to pravačka, ale nebylo to tím, že mi to jelo tzv. do pravý ruky (zatáčelo, třeba z důvodu blbě vyvážený lodi). Jistotu samozřejmě nemám, ale myslím si, že jsem hodně vyhraněnej pravák tak jsem několikanásobně víc zabíral pravou a u tý se to projevilo.
Nicméně pravdou asi bude koherence řady faktorů, který sem pověsil Michal.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.