22

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Letos se svezeme s Nereusem a tak nemusim resit jestli stihnu prvni vytah a ani cas dopluti:)

23

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Michal napsal:

Moc pěkně napsané Štěpáne, jen bych ještě doplnil, že vše co jsi o výběru lodi napsal se ještě násobí v okamžiku, kdy se bavíme o závodě na moři.

Jen ještě doplním, proč výraz "komerčně vyráběný" považuji za krajně nešťastný.
Jestli je něco, v tomto případě kayak, je komerčně či nekomerčně vyrobené nijak nezávisí na tvaru, použitém materiálu či technologii výroby. Nýbrž se to vztahuje na finanční vazby a motivy k výrobě.
Určitě se shodneme na tom, že když se například někdo rozhodne, že vyrobí kayak pro sebe a své kamarády aby měli co pádlovat, tak i když mu kamarádi zaplatí materiál, popřípadě jinak pomůžou, jedná se o kayak či kayaky nekomerčně vyrobené. Bohužel do stejné kategorie budou spadat jak kayaky z Kachní Líhně, tak i mnohé kayaky od Standy (minimálně z počatků výroby).

Opravdu si nemyslím, že na jakékoli seakayakové akci má smysl řešit finanční stránku výroby. A v případě "komerční či nekomerční" o nic jiného nejde.

Vsechny lode Triena (modely) jsou komercne vyrabeny.

24

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Ano Tondo, teď s zřejmě ano. Ale první tři Trieny, co jely do Grónska, byly stejně komerčně vyrobeny jako třeba Štěpanův dřevěný kajak.

25

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Určitě je 106ka super akcí. Vážím si lidí,kteří neůnavně organizují další a další akce. Trošičku jsem pátral a názorně vám předvedu,jak velký rozdíl je v lodích.  Existuje člověk,který jel 106ku na seakayaku čas 10:35 a v tom samém roce Budějovice na kajaku čas celkový 13:45. "Úctyhodný výkon"Tady je jasně vidět ten obrovský rozdíl. Proto je v pravidlech ta turistiká komerčně prodávaná loď. Zároveň jsem rád?Že se o tom diskutuje. Nikde není napsáno,že se pravidla nebudou upravovat i nadále. A tahle diskuze může přinést nástin toho,jak by možná mohli vypadat."MOŽNÁ" 7.6 se potkáme na startu a užijem si to!!

26

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Jakub napsal:

Určitě je 106ka super akcí. Vážím si lidí,kteří neůnavně organizují další a další akce. Trošičku jsem pátral a názorně vám předvedu,jak velký rozdíl je v lodích.  Existuje člověk,který jel 106ku na seakayaku čas 10:35 a v tom samém roce Budějovice na kajaku čas celkový 13:45. "Úctyhodný výkon"Tady je jasně vidět ten obrovský rozdíl. Proto je v pravidlech ta turistiká komerčně prodávaná loď. Zároveň jsem rád?Že se o tom diskutuje. Nikde není napsáno,že se pravidla nebudou upravovat i nadále. A tahle diskuze může přinést nástin toho,jak by možná mohli vypadat."MOŽNÁ" 7.6 se potkáme na startu a užijem si to!!

Jakube, svůj první ročník jsem jel s představou "nebudu závodit, užijeme si to" ale když jsem viděl ten start a víry za loděma, vlny a soutěživé naladění tak nás to rychle přešlo smile Pořádně jsme si to užili i přestože jsme začali závodit jen v půlce. Musím se ale přiznat, že kdyby jsme to nepojali jako závodění, dotáhnout to do konce by bylo o něco těžší - to závodění dodává energii a adrenalin dělá svoje. Naštěstí po prvním ročníku jsme neztratili chuť navštívit další ročník smile

Uvítám jakékoliv změny, které toto závodění zlepší aby bylo férovější. Je to sport a ke sportu patří fér hra.

27

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Asi by bylo řešení, říct si o co v tom závodě jde. Pokud chceš být poražen (nebo zvítězit) jen nad stejně (podobně) vybaveným  kamarádem, pak máš dvě možnosti - buď sednout do úplně stejné lodě, nebo si zavést kategorie, které prohlásíš za víceméně stejné. Ale v tu chvíli je čertovo kopýtko v tom "víceméně" stejné.
Já to prostě chápu tak, že Ondrovo "víceméně stejné" je vyjádřeno tím "turistická a komerční loď". Plně chápu vaše výhrady, že je to poměrně vágní vyjádření, ale pořád si myslím, že rozumný člověk svou loď do této kategorie dovede zařadit. A pokud rozumný není - tak mě osobně - porážka od něj nijak bolet nebude. To je jeho problém, ne můj, že nectí ducha pravidel.
Když zesílíte tlak na přesný popis lodě, či její kategorie, začne ten prapodivný hon na míry - jo ták, nejdelší povolená loď je 558 cm - tak to ta moje musí mít tuhle délku, minimální hmotnost 15 kg - vyrobím si speciál, co bude mít 12 kg a hodím na dno kámen, atd...
A smyslem tohohle závodu podle mě je, že si máme sebrat svoje lodě, na kterých obvykle jezdíme po moři a na ní dojet polomrtvý do cíle. A pokud jezdíte na moře na nekomerční lodi - jestli jsem to dobře pochopil, tak jediný, kdo brázdí vlny oceánů na samodomo lodi je Štěpán, tak ten je přeci také vítán, jenom prostě musí jet mimo závod. Vždyť to není žádné neštěstí?!

28 Naposledy upravil: Michal (10.4.2014 19:25:05)

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Jak již jsem napsal výše, myslím si že jde pouze o nešťastně zvolené termíny.
To, co zde Vítku popisuješ, daleko více odpovídá "rekreačnímu sériově vyráběnému" seakayaku. Mezi sériově a komerčně vyráběnými loděmi může být hodně velký rozdíl.
Zrovna tak se stále více zvětšuje rozdíl mezi rekreačním a turistickým seakayakem. Pokud tedy přistoupíme na to, že v angličtině se běžně rekreační, neboli loď na každodenní ježdění, nazývá allrouder, a turistická loď zaměřená na delší výlety snese označení touring seakayak. Možná je pro někoho překvapivé, ale moderní touringové seakayaky se dnes účastní, jak závodních maratonů proti rychlostním kajakům se slušnými výsledky, tak i jako mnohadenních výletů na moři.