29

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Expediční verze váží jen 15 kilo. Vypadá to, že se Zdeňkovi splnil sen wink

http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p1937ppl8t1rov0h1l7418f76253.jpg

30

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Tak jsem nad tím dumal pořád mi jako přišlo, že jsme neuhodili ten správnej hřebík a pak mi to došlo, a tímto se teda tážu, kde nová loď byla testována. V jakých podmínkách, při jak velkých vlnách a síle větru. Protože je sice hezký, že se kajakář do lodi príma vejde, netlačí ho nohy a prdelka, ale jak se ta loď chová v opravdovým "bordelu"? O Mejdžího lodi to víme, tady mi to nějak uniklo. ??

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

31

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Já si teda osobně myslím, že to relevantní je až dost.
Aniž bych chtěl být nějaký škarohlíd a přesto(a nebo právě pro to), že nemám s kajaky téhle třídy žádné zkušenosti:
za prvé o stránku před, předposlední příspěvek od Tonyho přímo říká, že se jedná o expediční 15ti kilovou verzi.
za druhé, uznávám, že pod pokličku "sea kayak" se vejde řada aktivit a budiž, ať si to dělá kdo chce jak chce, ale i pokud by se jednalo o rekreační, kondiční nebo výkonnostní pádlování - nebo jak to budeme nazývat, očekával bych, že loď bude testována v drsnějších podmínkách než se předpokládá její hlavní využití. Podmínky se totiž můžou zhoršit z hodny na hodinu.
Ostatně v jednom příspěvku to Zdeněk tak nějak explicitně říká: "Presto doufáme, ze Bora bude zajimava i pro standartni seakajakarskou komunitu."
A já se považuju za celkem standartního člena komunity a očekávám, že i když se zapomenu podívat na předpověď počasí a překlouzne to na F6, tak se z kajaku nestanou trsátka, do deklů nepoteče až na mě z vrchu spadne tuna vody tak se šprajda udrží kde má.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

32

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Mě to totiž napadlo ve spojitosti s rozhovorem s Mejdžím, když jsme spolu byli na pivku (čaji), tak se nějak rozohnil a říkal, že řada výrobců svoje kajaky v zásadě nevyvíjí a netestuje. Prostě to nějak udělají podle pocitu, a oka toho kdo dělá design a pak nastoupí masivní marketing, který prodává.
No a taky mě napadlo, že vnitrozemská firma, kteroužo KW je, bude čelit minimálně pochybnostem.
Třeba Standa Klokočník to vyřešil jasně, komerčně začal vyrábět Trienu až po grónské expedici 2010. Cháron šel ven tuším po nějakých těžších Vesterálách nebo Lofotech atd. To mi u Bóry chybí.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

33

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Michale, na tom se shodneme a já to rozhodně nerozporuju. Ale uznej, že už musíš svýmu designu zatraceně věřit, když riskuješ nepovedený výlet do Grónska, bratru za osmdesát kolíků (můj odhad).

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

34

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Po mesici jsem se prihlasil  na forum a koukam , ze se tady o Bore docela diskutuje. Podle prispevku Jirky konecne vim, s kym jsem se to " bavil " ted v Tynci. Pokusim se znovu odpovědět na nektere připomínky. Jinak dekuji za chapave příspěvky nekterych dalších seakajakaru i když je jasne, ze je třeba si " to zkusit ".
Podotykam, ze jsem si lod po delsim testovani  lodi podobne tridy  a shaneni informaci postavil pro sebe. Je to totiž moje filosofie, co od padlovani chci. Jiste by bylo jednodussi a lacinejsi si koupit třeba Epica , ale tak nejak jsem se nechtel smířit s tim pristupem ke stavbe lode , ze je na konci produkt , který "neunesu" .  Zivim se prototypingem pro automobilky  a zajímalo mne odzkoušet aplikaci podobných postupu na vyrobu lode.
Vzhledem k tomu , ze moji dva blizci kamaradi  vyrabeji cca 15 let  sjezdove lode ( přes 1000 lodi , cca 10 typu)  , na kterých jezdi 80 % svetove spicky  , byl jsem si jisty, ze při radnem pouzit  modernich materialu a technologii lze vyrobit lod do 10 kg a při osazeni prislusenstvi bude hmotnost do 15 kg.
Nechci se poustet do diskuze o vetsi setrvacnosti tezkych lodi  , ale když si vezmete , ze třeba TOP surfski vazi 8 - 10 kg ( při  delce 6,5 m) tak je logika, ze " hmota jede" divna. Profičí, co se jezdenim na mori zivi  priplaceji , aby tak lehkou lod měli.  ( stejne i u aut , maratonskych kajaku  a všude jinde). Je jasne, ze když nalozis kajak na cestu , tak je celkem jedno , kolik vazil prazdny. Ale v kazdem pripade mam na Bore cca 8 kg reservu na nalozeni oproti stejne lodi , kdyby vazila 23 kg. A když si budu hrat na to , ze chci mit lod tezkou , tak si muzu vzit 5 flasek s vodou navíc a budu mit aspoň reservu:-) Ale vzhledem k tomu , ze 80 % svého jezdeni absolvuji bez vyrazne bagaze , vychoz inizkou  hmotnost lode dost ocenim.
Bora je ale  stavena na zatizeni bagazi , dost jsme se venovali simulaci ponoru při ruznych zatizenichi . Když  je lod  zatizena jen padlerem cca 85 kg, je spicka ponorena jen malo a lod je extremne tociva. Podle zkousek je optimalni zatizeni cca 120 kg , ale při zatizeni do 160 kg se zatopeny profil lode prilis nemeni.
Ja jsem si stavel Boru pro sebe, podle svých predstav  a jestli se bude prodávat je mi celkem jedno
.Konstatovani , ze lod není otestovana  je sice pravdive , ale nechapu jeho smysl. Je to logicke, ze lod , která byla dodelana koncem zari není otestovana v " extrémních podmínkách" . Na Paddle expo byla vystavena , protože další expo je az za rok a tady jsem to publikoval proto , ze jsem na téma stavby te lode komunikoval s Tonym uz pekne dlouho. 
Vzhledem k tomu , ze jsem cca 2 roky testoval lod s podobnym dnem  ( lod stejne tridy) a všechny kroky v konstrukci jsme delali k vylepseni zjistenych nedostatku si nemyslim, ze bude problém. Konec koncu ani Mejdzi  myslim Gatora před cestou moc netestoval ( pokud se nepletu). Gator je taky lod stejne filosofie a není důvod ji neverit.
Dno  i konstrukce Bory vyzkousena je. Když stavite lod podle pravidel USCA , moc reseni vam nezbyva. Pace 18 od TDR je staveny podle stejnych pravidel a na mori funguje dost dobře. Urcite bych si ho koupil, kdyby nevazil 25 kg. Konstrukce lode ( technologie vyroby a materialova skladba ) je 1000 x vyzkousena na extremne namahanych sjezdacich a nemam zadny důvod tomu neverit ( zvlaste, když se stejna technologie pouziva i u Surfski ). Když proste někdo zvladne něco vyrobit "moderněji" nez druhy výrobce ,, je to jeho vyhoda .
Argument , ze by do lode mohlo tect přes spricku , když na ni spadne tuna vody je asi spravny. Ale plati to pro všechny stejne velke limce , tedy třeba i pro Charona , který ma velikost limce podobnou. Zpusob zakrytovani otvoru neoprenovym krytem a kompositovym deklem je pouzivan dlouha leta u Prijona a nevim o problemech. Gumove dekly jsem nechtel, protože jsou tezke a drahe. Systém tesneni tesnici gumou mezi deklem a palubou budeme overovat ( Epic to ma, ale my jsme si napoprvé  a bez " testovani " netroufali :-)
Mel jsem moznost porovnat Charona a lod podobného typu jako Bora na docela tezkem mori a jsem si jisty, ze co dam na Charonovi dam i na Bore. Na druhé strane  hodnotit , az do jakých podmínek se která lod hodi je trosku divne. Myslim, ze většinou  jsou drive vycerpane schopnosti vetsiny jezdcu nez lodi. Ja mam z more velky respekt a jsem si jisty, ze moje lod bude o dost lepsi nez ja:-) Nejsem na mori uplna bábovka , aby to tak nevypadalo. Mam par prejezdu na ruznych seakajacich - Italie Korsika, Sicilie - Lipary a zpet, Italie kolem Elby a zpet, mockrat Korsika , Sardinie vcetne prejezdu na Korsiku a zpet v 1 etape - ( zrovna Tony v ten termin, co jste tam byli loni s Jirkou Stankem). To pisu proto , ze zhruba tusim , jake jsou nároky na morsky kajak v podmínkách , do kterých jsem ochoten jit.

35

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Ahoj Michale,
presne souhlasim, co jsi napsal. Pace je taky moje oblibena lod , ale ta hmotnost byla to , proc jsem si ji jednoduse nekoupil. Loni jsem se bavil na Paddle expo s jejich zástupcem , ale o lehci verzi nechtel ani slyset. Je to presne o tom, ze u mne prevazuje jezdeni na jezerech a rekach , ale urcite ocekavam, ze by ta lod mela byt schopna fungovat dobře na mori v podminkach, na které mam.
Proto preferuji nižší hmotnost , ale uznavam, ze při nalozene lodi na mori je to jedno. Jde však i o to , ze proc bychom delali schvalne tezkou lod.Když lod udelana z dobrych materialu a dobrou technologii muze byt lehci , aniz něco osidime.
V pripade pozadavku na opravdu betonovou lod to není problém vyztužit ( Epic to ma taky) , v nabídce je verze "expedition" =  cca 19 kg.
U tech surfskin nizka hmotnost  není prilis na ukor zivotnosti. Ona ta lehka verze je extremne drazsi , nez třeba 15 kg lod, tak by si každý rozmyslel kupovat 2 lode na sezonu:-)
Tomas Slovak ( majitel a designer KTW) jezdi na surfski ve Vajda teamu a jednu extra lehkou ORCU mame na lodenici uz cca 5 let bez znamek destrukce. Každý rok na ni odjede cca 1000 km na mori  a na ricnich maratonech. Sam jsem prekvapeny, kolik ta lod vydržela:-)
A jsem rad, ze jsi Boru okoukl , vazim si každého nazoru.