Re: Triena sea kayaks
Měl jsem možnost se svézt s Xplore L na Temži a ve Walesu. Svezení na Charónu je trochu jiné než na TR. Sedačka je úplně jiná a loď je o něco vratší. Nějakou velkou podobu s Charónem jsem nenašel. Xplore mi přišel o něco baculatější vepředu. Loď, kterou jsem zkoušel byla o dost lehčí než Charón a tento rozdíl na vodě rozhodně poznáš. Nevím jaká je sedačka v Triene ale jak Charón tak i Elefterie mají sedačky stejné a přesně takové jak popisuješ(sedačky jsou vylaminovane na míru ale jsou také přilepené k podlaze). Opěrka je rovněž na špagátku a je přichycena k zadní přepážce. Myslím si, že TR má určitě více místa na posunutí pedálu ale díky širší přídi, prostoru na uložení by tam nemělo být méně.
Docela bych si myslel, že trieně by mohl být adekvátní Xplore-L tvar, rocker a další parametry skoro přesně sedí (tak co člověk může vidět dle obrázku a dat na www). Zajímalo by mě jak moc to Standa trefil. Když jsem se s ním o tom bavil, říkal, že hlavní zdroj inspirace pro tvary trieny byly kajaky od valley a NDK.
Kokpit je jasnej. Já mám ještě díru s límcem (možná až zbytečně velkou) a v ní jednoduchou sedačku přilepenou na podlahu a na dvou špagátech zavěšenou zádovou opěrku. Ale viděl jsem sezení v elefteriích a tam už je zas vidět posun. Standa se učí, řekl bych, za pochodu (což není nutně špatně). Rozložení objemu si netroufnu hodnotit. (máme na mysli objem komor?) Bo Standa s přední přepážkou hodně šoupá podle velikosti majitele a přepážku za sedačkou začal dělat do oblouku aby zmenšil množství vody uvnitř kokpitu při zatopení.