22

Re: Metoda strip building

Tuhle loď jsem designoval spíš do klidnějších a středně těžkých podmínek na hladší vodu (řeky, jezera, fjordy) pro rychlou jízdu na dlouhé denní vzdálenosti. Jelikož má téměř nulový rocker a ploché dno s kýlem (trochu greenland style, ne úplně) skvěle drží směr, i v šikmých a bočních vlnách a větru, ale točení lodi je pomalejší a línější. Nižší vlny prořezává a neskáče na nich. Na standardní stupnici stability (1-5) bych loď řadil někam mezi stupně 2-3 (rychlostní profi kajak má 1, turist seakajak 5) Asi to není nic pro začátečníka, ale pro zkušenějšího kajakáře tu stabilitu subjektivně vnímám jako celkem komfortní i v těžších podmínkách a vlnách. Roluje téměř sama, s minimálním úsilím.

Přílohy příspěvku

karun1.jpg 257.55 kB, 1 stažení od 2013-12-16 

Nemáte práva ke stažení příloh z tohoto tématu.

23

Re: Metoda strip building

Štěpán napsal:

Tuhle loď jsem designoval spíš do klidnějších a středně těžkých podmínek na hladší vodu (řeky, jezera, fjordy) pro rychlou jízdu na dlouhé denní vzdál.......

Hezky, osobně se i ten tvar krutě nelíbí (a uznávám, je to pouhopouhé vizuální hledisko), ale fandím Ti. Zdá se, že se nám tu rozjíždí nová vlna českého lodního designu:-)

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

24

Re: Metoda strip building

Náhodou vypadá parádně, na první pohled trochu připomíná Inuk. Jen si myslím, že kormidlo by nebylo na škodu. Jednak neutrální kaykak (vzhledem k větru) navrhnout nejde, ale hlavně s kormidlem jde mnohem víc vytěžit z vln a větru.

25

Re: Metoda strip building

Michal napsal:

Náhodou vypadá parádně, na první pohled trochu připomíná Inuk. Jen si myslím, že kormidlo by nebylo na škodu. Jednak neutrální kaykak (vzhledem k větru) navrhnout nejde, ale hlavně s kormidlem jde mnohem víc vytěžit z vln a větru.

Jo, ten Inuk od Nela se mi taky líbí, náhodou že se z profilu trochu podobají. Inspirací pro ty tupý špičky pro mě ale byla spíš Baracuda od Prijona, která mě kdysi těma špičkama hodně oslovila. Je to pro mě funkční záležitost a tenhle tvar mi tak nějak sedí, hlavně díky skvělý směrový stabilitě a takovýmu vyváženýmu pocitu z jízdy.   

To kormidlo je určitě dobrý, může přidat i na rychlosti (jak jsi tu někde dobře popisoval). Problém je, že nějak nemůžu sehnat systém s výsuvným kormidlem, který by se k tomu kajaku hodil. Všchny dostupný výsuvný systémy který jem zatím viděl u nás samostatně k prodeji jsou buď z plastu nebo hliníku, hrozně robustní a těžký, s tlustou ostruhou nebo nevhodnym tvarem a většinou jsou i nesmyslně předražený a v konečnym efektu by kajak spíš brzdily. Dobrý systémy s kvalitníma a dobře tvarovanýma kompozitovýma ostruhama se dají sehnat asi jen k rychlostním kajakům, ale ty zase nejsou výsuvný.  Takže zatím doufám, že časem něco vhodnýho najdu nebo se to pokusím sám vyrobit až bude čas.

26

Re: Metoda strip building

Kari-tek dělá kombinaci skeg/rudder, parkrát jsem to viděl namontovaný a majitelé byli spokojeni. Osobní zkušenost mám hlavně s kormidlem od smart-tracku a naprosto mi vyhovuje. Na rozdíl od vetšiny starších systemů má super vyřešený pedály.

27

Re: Metoda strip building

A co tohle: http://home.tiscali.nl/~bahefa30/tests/ … 1689bl.jpg
Asi by to chtělo hodně přemejšlet jak to v dřevěným kajaku zvodotěsnit, ale jako řešení je to elegantní. Žádný zbytečný šňůry na palubě ani nic co by se dalo při přistávání rozmlátit.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

28

Re: Metoda strip building

Jirka Vlčí Dech napsal:

A co tohle: http://home.tiscali.nl/~bahefa30/tests/ … 1689bl.jpg
Asi by to chtělo hodně přemejšlet jak to v dřevěným kajaku zvodotěsnit, ale jako řešení je to elegantní. Žádný zbytečný šňůry na palubě ani nic co by se dalo při přistávání rozmlátit.

tohle řešení od Epicu mě taky zaujalo, vypadá to chytře, ale je to technicky náročnější. popřemýšlím o tom