43

Re: Valley

Díky, za reakci. Už jsem měl jasno a dost mě ten klip dostal, nepřipadalo mě, že by to byly nějaké velké rány. Asi se kokpit zaplnil vodou a ta váha pak udělala své, málo praxe jezdce atd. . Může se u břehu stát, že vlna kajak stočí a ten pak půjde ke břehu bokem, koukal jsem na to na nějakém DVD. Myslel jsem, že to takováhle značková loď i naložená vydrží, tohle mě opravdu překvapilo.
V té díře na palubě to vypadá jako by ta vlákna trčela všemi směry. Jeto ten materiál ze kterého se laminují bazény? Poznáte to ze vnitř,? Vlákna jsou cikcak, všemi směry.
Ta paluba je jak tvrdá, prohne se pod váhou těla, tlakem dlaní, dlaně, tlakem prstu.
Asi mám hloupé otázky, ale je to hodně peněz.

44

Re: Valley

Hele, odkud jsi?, mám momentálně dva nordkappy v Ústí, jestli si ho fakt chceš koupit, tak přijeď a můžeš si v něm zapádlovat a prohlídnout si ho do alelujá.
Co se týče skladby. Spodek je tkanina. Valley obvykle kombinuje diolen a sklo, vršek bude tkanina a střiž. Na rozdíl od většiny místních borců tenhle materiál vůbec nezavrhuju, poskytuje naprosto dostatečnou výztuž, navíc všesměrově orientovanou. U kajaku samozřejmě jde o tuhost a schoponost snášet nárazy, ale myslím, že mnohem víc jde o tvar a schopnost odolávat moři (v češtině na to není pořádný výraz, v UK se tomu říká seaworthy).
Pokud jde o poškození kajaku. Hodně záleží, jakým způsobem je namáhaný. Střih nevydrží žádná loď, ale viděl jsem třeba explorera Toma Mráčka, se kterým to s plně naloženým kajakem třískalo pár minut nahoru a dolů v jeskyni o šutry a krom poškrabaného gelcoatu té lodi nic nebylo. A jeho explorer a můj nordy mají zhruba stejné složení.
Musíš si položit otázku co asi od kajaku žádáš. Já v tom mám celkem jasno. Vynikající tvar do hrubého moře, přiměřená váha a objem, rychost, na expediční loď velmi dobrá obratnost, snadnou opravitelnost a nádavkem ještě můžu být součástí legendy, kterou pro mě reprezentuje Frank Goodman, Stan Chládek a další a jejich výpravy.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

45

Re: Valley

Aniž bych chtěl nějak hodnotit tvarové a jízdní vlastnosti Nordkappu (obšírně popsané v Jirkových recenzích),  nedá mi to abych nevznesl otázku jestli ten Nordkapp z čistě materiálového hlediska stojí za tu cenu, za kterou se prodává?
Co jsem tak zběžně koukal, tak ceny u nejbližších dostupných distributorů (http://www.kajak.nl/prod.php?id=56) za základní sklo-diolen-polyesterovou verzi nejsou nijak nízké.
Za stejný nebo i výrazně menší peníze se dají pořídit od českých výrobců lodě v tý nejvyšší materiálový verzi a kvalitě zpracování, tj. celovakuované sendvičové kevlar-karbon-epoxydové lodě do 16 kg, který jsou kvalitou, tuhostí a pevností  kompozitu nejmíň o dva levely výš.
Myslim, že člověk už musí mít opravdové nadšení a důvěru v ten tvar Nordkappu, aby ho v té materiálové verzi za tu cenu koupil.

Jinak co se týče toho rockhoppingu v kompozitových lodích, tak takové počínání upřímně moc nechápu. Sám jako výrobce to vnímám  i trochu jako neúctu k výrobcům těch lodí, s vědomím kolik práce a úsilí stojí postavit ručně takový kajak a jak rychle a snadno může přijít ta práce vniveč během pár minut takovýho záměrnýho přiblblýho "pohopsání".
Asi to dokážu pochopit jen s levnejma plastovejma loděma určenýma na odpis a ne na normální pádlování.

46

Re: Valley

ještě tématické porovnání:

Kdybych se měl například rozhodnout jestli za stejnou cenu koupim jednoho sklo-diolenovýho 23 kilovýho Nordkappa od Valley nebo raději dva kevlar-karbonový 19 kilový Sea Liony od Aqariuse ( http://www.kajak.nl/prod.php?id=7839 ), tak bych se asi dlouho nerozmýšlel.
Odhaduju, že jízdní vlastnosti budou mít oba tvary dost podobné, ale ten Sea Lion je bude mít navíc podpořené kvalitnějším a lehčím kompozitem.
V tomhle případě bych asi legendu a značku Nordkapp oželel, ale chápu i to, že k ní někdo může mít srdeční vztah a nedá na ní dopustit.

47

Re: Valley

Tak samozřejmě, že z mý strany je to určitě srdeční záležitost. Ale daleko víc mě zajímají tvary a ty jsou tady podpořený skoro padesáti lety výroby a přes kajaky Duncana Winninga mají přímé napojení na velmi dlouhou tradici západogrónských kajaků.
Jak už jsem psal, tvar je daleko důležitější než materiál. Ono totiž teprve když tenhle (a nebo jiný) kajak začneš používat v opravdu těžkých podmínkách, zjistíš, že ten tvar je naprosto dokonalá záležitost. Čím je moře drsnější, tím je nordy klidnější loď.
A co se týče materiálu, volba je na každým:
http://1.bp.blogspot.com/-eCL-NsSdKHs/U6tsM5RY_sI/AAAAAAAAAcs/e8XngL8Ww5I/s1600/s+qtr+2.jpg

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

48

Re: Valley

Ještě se tomu budu raději věnovat, málem jsem si pro ni jel. Dost jsem znejistěl a nedozvěděl se, co jsem potřeboval. V současné době mě zajímá pevnost lodi. Na legendě jezdit nemusím. Lodě jsou to krásné a jistě funkční, ale jistě nejsou jediné. Nikde nemohu zjistit ani vrstvení spodku lodi. Je mě divné že používají to samé, co se používá na pramičky na Sázavu. Jestli tato dílna zaspala v materiálech, nežijí dnes pouze z té legendy? Nic jiného tenkrát snad ani nebylo. Kouknu i jinde.
Na tom DVD co jsem viděl, holka přistála bokem na pláž, trhlo to s ní a loď měla pěkně děravou, byl to právě ten explorer  (toho jsem zavrhl rovnou). Koukali z něj ty vlákna velmi podobně, myslel jsem, že ten Nordkapp je udělán pevněji a poctivěji. Za tohle ty peníze nedám. Myslím že, když chci, ať vydrží nějakou tu ránu je na místě. 

Děkuju za vámi mě věnovaný čas.

49

Re: Valley

Mě se taky Nordkapp moc líbí. Je to zkrátka klasika! Kdoví možná jednou ...?