1 Naposledy upravil: Jirka Vlčí Dech (28.6.2013 09:49:28)

Téma: Valley

Mám nordkappa v diolenu, Dizajn klasickej z nejklasičtějších. Jsem z tý lodi úplně hotovej:-) Musel jsem si ji trochu přeplácat k obrazu svýmu, vyhodil jsem chimpanze z paluby a dal šlapací pumpu dovnitř, dodělal day hatch a keelstrip.
Jestli potřebujete o týhle loďce něco vědět, tak se ptejte. A pokud třeba vážně uvažujete o koupi a chcete loď předem vyzkoušet, tak mi napište, vymyslíme nějakou projížďku na Labi.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

2 Naposledy upravil: Jirka Vlčí Dech (28.6.2013 13:46:42)

Re: Valley

Nemůžu srovnávat třeba s Tiderace, ale je fakt, že oproti trieně a třeba NDK exploreru hůř točí, chce hodně naklonit na hranu. Mám taky oceancockpit a hodně oceňuju kontakt s lodí. Ale mám 68kilo na 180vejšky, a když si trochu zafandím, tak jsem ještě ohebnej mládenec:-) Nízkou palubu spíš vítám kvůli větru. Nohy na žábu jsou fakt, ale jsem asi zvyklej z lodí na divokou vodu a nepřišlo mi to zase tak diskonfortní.
A vlastně HMko to mělo ještě pevnej skeg, ne? To by možná vysvětlovalo tu neochotu jít do obratu.

Pintaila bych do budoucnosti někde rád splašil jako druhou loď (a nebo NDK romany) - čistě na hraní.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

3

Re: Valley

Jirko, jedes Island na Nordkapovi? Rad bych si precetl tvou podrobnejsi recenzi na tento kajak smile Mas i Trienu a docela by mne zajimal rozdil a proc preferujes Valley.

4

Re: Valley

Jo, bude to v nordkappovi.
Recenzi napsat asi můžu, ale nevím nakolik bude vypovídající. Jednak je to model, který se nevyrábí už nějakou dobu a valley přeci jen občas trochu mění formu. Řekl bych, že současné nordkappy mají nižší zadní palubu, víc místa pod přední palubou a samozřejmě keyhole kokpit a oválný díry do komor.
Druhá věc je, že jsem seděl v poměrně málo modelech kajaků, namátkou, v nějakých plastových prijonech, nějakou dobu jsem používal svalbard, něco mám odpádlováno v trieně, sednul jsem si do chárona, velké elefterie a romany a explorera od NDK a v několika dalších. 
Proč beru Odysseovu Volbu je jasný, patříme k sobě, dobře se mi v ní pádluje a eskymuje, i když se do ocean kokpitu blbě leze, jakmile jsi uvnitř, máš perfektní kontakt s lodí. No a samozřejmě proto, že v ní ve žlutým Palmu dobře vypadám na fotkách:-)
Srovnání dvou lodí je poměrně obtížný. Myslím, že Standa Klokočník, když trienu modeloval, měl nordkappa hodně ve voku a i když se do ní snažil promítnout i jiný inspirace, tak na trieně jsou nordkappí tvary vidět. Hlavní rozdíl je především v tom, že triena líp hraní, nordkapp potřebuje důslednější náklon, případně přidat závěs nebo protlačení pádlem. V trieně je víc místa na nohy (má větší hromadu před kokpitem na kolena) a celkově má větší objem v oblasti paluby. Lepší při balení a pro konfort jezdce, nevýhodu však vidím v tom, že do pádlování víc kecá vítr. Jeví se mi, že nordkapp na rozdíl od trieny líp poslouchá skeg. Další roli v mém výběru hraje skutečnost, že v nordkappu je skeg na gumu a špagát, což je někdy trochu pruda obsluhovat, ale dá se to během výpravy jednoduše opravit. Taky štěrbina na skeg je větší a tolik se neucpává pískem - což je při solo expedici výhoda. U trieny je drátěné lanko, skeg se dobře a konfortně ovládá, ale už mě to párkrát vypeklo, že mi parťák nemohl vytáhnout skeg ani za šňůrku, musel jsem z vody a vyčistit štěrbinu nožem.
Nicméně můj soukromej názor je, že obě lodě jsou výborný. Triena spíš víc univerzální. Nordkapp na expedice (ostatně na to byl vymyšlenej). Tajně doufám, že se někdy Standa vrátí k trieně a trochu ji přemodeluje palubu. Měl bych pro něj pár typů:-) Myslím, že pro lidi normální vejšky je to nejpovedenější kajak z jeho dílny.
Mám ale za to, že nejdůležitější je moto, který vyslovil tuším Joseph Conrad: "Na lodích nezáleží, důleži jsou muži, kteří se na nich plaví"....

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

5

Re: Valley

Díky za postřehy!
Je vidět, že máš rád kokpit na těsno. Já mám rád něco opačného smile Myslím si, že Standa se vydal správným směrem když udělal Charona. Jsem právě přesvědčený, že pokud upraví kokpit na Charónu, tak tato loď nebude mít chybu. Jak se ti zdál Charón v porovnáním s Nordkappem ?

Zkusím dát dohromady své myšlenky týkající se Charona, Elefterii HV a Prijona.

6

Re: Valley

Řekl bych, až Charon nemá s nordkappem příliš společného snad jenom britskou designovou školu a tvar. Přijde mi, že začne dřív než nordkapp tlačit vodu (vytvářet vlnu na přídi). Pádloval jsem v něm jenom chvilku a na placaté vodě, ale je to loď pro někoho kdo má sto kilo a dva metry vejšky. Já jsem si v něm přišel jak nudle v bandasce. Věřím, že ve vlnách bych měl problémy ho ovládat. Je to fakt velká loď.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

7

Re: Valley

Není důvod měnit něco,  co je krásné ..