1

Téma: VHF

Budu kupovat nové VHF protože to staré co máme již nefunguje (asi to byl kschunt).
Jaké používáte VHF? Spokojenost? Klademe důraz na kvalitu, výdrž baterie a voděodolnost.

Dík za rádu!

2

Re: VHF

Váhám jestli kupovat s GPS, DSC..Zatím mi rádi na Sea Kayak UK Standard Horizon ale obávám se, že nabušené VHF bude žrát baterku...

3

Re: VHF

Osobně mi přijde lepší pořídit vhf bez DSC a za ušetrené peníze pořídit plb/epirb. Přeci jen vysílačky nevydrží hrubší zacházení věčně.

4

Re: VHF

24.11. (Praha) Kurz VHF DSC.
Kurz je celodenní (9-19h), zakončený písemným testem. Cena 2.990Kč + 900Kč poplatek RYA za vystavení certifikátu.

5

Re: VHF

Michale, jak je to s legislativou v UK ohledně použití VHF?

6

Re: VHF

Vpotstatě vše by mělo být tady:

Přílohy příspěvku

image.jpg 1.58 mB, soubor ještě nebyl stažen. 

Nemáte práva ke stažení příloh z tohoto tématu.

7 Naposledy upravil: Michal (15.11.2013 08:12:53)

Re: VHF

Ahoj, ještě stručně k praxi.
Zatím jsem v Anglii neslyšel o případu, že by byl kajakář řešen za používání vysílačky bez papírů. Osobně vím o řadě lidi, kteří licenci nemají a radio vesele používají, důležité je vědět co sní.
V praxi se najde řada lidi, kteří mají jen licenci, ale radio už neregistrují, buď jich mají víc, či je obměňují příliš často aby to stalo zato.
Důležité je třeba si uvědomit, že nemá smysl si pořídit vhf s DSC a nemít ho zaregistrované, DSC bez mmsi je prostě k prdu.

Hlavní výhoda DSC je, že mayday je odesláno digitálně se všemi hlavními údaji. Takže je jasné srozumitelné i na trochu větší vzdálenost než mluvené slovo. Rovňež se dá snadněji přeposlat dál. Hlavní nevýhodou je krátký dosah rádia, v podstatě jen na stejnou vzdálenost jako je vidět.

PLB je zkratka pro všechny osobní hračky co vysílají SOS po zmáčknuti tlačítka bez ohledu na způsob jakým se to děje. Dva nejčastěji používané jsou SPOT A EPIRB, které funguji přes různé satelitní systémy. Spot je v podstatě soukroma firma, pokryti satelitů které používají je menší, na druhou stranu nabízí spoustu dalších vychytávek jako je odeslání krátké textovky přes satelit či tracking. Všechno to ale stojí peníze, je potřeba kontrakt podobne jako u telefonu. Epirb v podstatě nabízí jen to SOS, zato má mnohem větší pokrytí a spolehlivost, dnes je používán v podstate na všech lodích. Další hračkou podobnou Spotu je Yellow Brick, moc o něm nevím.

Jinak vysílačka neslouží jen k mayday, není problém si kdykoli vyžádat aktuální předpověď. Taky není vůbec od věci si vyžádat povolení pokud míjime přistav typu Dover od Port Control. Je to mnohem lepší než se následně nechat nahánět Harbour Masterem.