99

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Tony, ty opravdu věříš, že bora má spodek ze surfskiny? S veškeru úctou k tvým kajakářským schopnostem, do toho by sis ani nesed. Hned by tě to vyklopilo na druhý straně.
Minulý rok na jsem si vypůjčil tohle: http://zastera.cz/fotogalerie/3/73.jpg   klepal jsem se v tom jak drahej pes a to jsem byl rozpádlovanej a nabroušenej na Skotsko jaxviň. A K XOR má opravdu surfski v rodokmenu.
Pokud má JK pravdu, tak bora byla původně vlastně kánoe.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

100

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

S veškeru úctou k tvým kajakářským znalostem mužů prohlásit, že o spodku Bory vím více než ty a jestli byla stavěna jako kánoe tak v tom případě Mejdží stavěl CG taky jako kánoe, Epic zkopíroval Chestnut Canoe a Oscar není vlastně surfskina. Na rozdíl od tebe oba kajaky znám maličkost líp než ty a JK, ale věřit můžeš vlastně všemu smile

ps: do Xoru jsem vlastně sedl a nepřeklopil se

101

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Tony napsal:

K tomu podvozku sem vkládám inspirativní video o závodu Molokai na Hawaii. Jde z toho poznat co všechno umí surf ski podvozek a o tom jak je loď seaworthy. Tomuto říkám performace kayaking.

smile   Tos ale trochu smíchal ovoce (podvozky a disciplíny)

Zatímco touringová expediční bóra se přibližuje "podvozku" epic v8 http://www.epickayaks.com/product/product/epic-v8

tak na videu jsou závodní šipky v14 http://www.epickayaks.com/product/product/epic-v14 který jsou asi o metr delší a 10 cm užší
a to je trošku jiná "seaworthy" a "performance"...

102

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Tony napsal:

S veškeru úctou k, tvým kajakářským znalostem mužů prohlásit, že o spodku Bory vím více než ty a jestli byla stavěna jako kánoe tak v tom případě Mejdží stavěl CG taky jako kánoe, Epic zkopíroval Chestnut Canoe a Oscar není vlastně surfskina. Na rozdíl od tebe oba kajaky znám maličkost líp než ty a JK, ale věřit můžeš vlastně všemu smile

ps: do Xoru jsem vlastně sedl a nepřeklopil se

K tomu ps. Jo, sedls, ale celou dobu jsi visel na pádle. Tak že o nějakým velkým manévrování a požitku z jízdy nebylo ani řeči. Ale nic si z toho nedělej. Já taky.
Těší mě, že máš respekt k mým znalostem. Protože ty neustále mícháš jablka s hruškama (co s hruškama s lískovejma oříškama - když už jsme u toho chestnut)
Jistě, surfskiny jsou seaworthy - ale jenom v určitejch podmínkách, ale že ti kluci musí mít při závodech za prdelí čluny s pořádně nadupaným motorem a nedej bože aby s tím přistávali někde jinde než na pláži z nejjemnějšího písku.
Hele, v podstatě mě tvůj styl baví. Děsně se zamiluješ do nějaký lodi. Navážeš kontakt nejlíp s výrobcem, pak na tu loď pěješ neskutečný ódy a balady, pak tě omrzí, nacházíš chybičky, nakonec skončí tady nebo jinde v inzerci a ty už adoruješ jinou hračku a jinýho výrobce.  Pozoroval jsem to s Klokočníkovejma loďma, pak s Mejdžím a C-G a už se fakt těším jak se to bude vyvíjet s borou.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

103

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Po diskuzi před několika mesici  na téma , ze tezka lod je podmínkou pro rychlou jizdu ( ani nevim, jestli to bylo mozne rikat vazne:-)) jsem se na forum nepodival. Ted mne kamarad upozornil, ze ani nevim proc, se kolem Bory zacinaji tancit opet nekorektni tanecky ( nekterymi )Mozna proto , ze se zacina dost vyrábět a prodávat?
Procetl jsem si par posledních stranek diskuze  a rozhodl jsem se, ze zkusim odpovědět na konkretni dotazy , vysvětlit nektere konstrukcni věci.  vnest trosku svetla do znalosti JVD  ohledne surfski a pod.

Napred  uvedu par bodu ohledne současného stavu vyroby Bory.
1. na testovacich lodich Bora ( 3 ks) se za dve sezony najelo celkem 8000 km , z toho cca 2000 km na mori ( většinou Korsika + Sardinie -  i tezke more - tedy pro nas smrtelníky, ne JVD:-)), s ruznymi jezdci a ruznou urovni nakladu a cca 2000 km na ricnich maratonech po Evrope ( opet jezdci ruzne urovne a hmotnosti )
Po vyhodnoceni konstrukce lode jsme se rozhodli preferovat verzi BORA SPORTY ( lehci verze s 3mm herexem), vyztuzovani na verzi expedition je podle našeho nazoru zbytecne ( ale samozrejme mozne)
2. Na zaklade testovani ( před začátkem prodeje lodi)  jsme zmenili rozmer a tvar otvoru do uloznych prostor ( ty dlouhe rovne puvodni hrany fakt netesnili na 100 %) a soucasny stav je perfektne funkcni. Pro JVD uvadim, ze ty " gumičky přes dekl  "  nemaji za ucel tesnit  diry, ale muzes s nimi lehce zafixovat dekl na brehu když fuci a nemusíš se prat s gumovými dekly nebo používat prezky, když potrebujes prikryt naklad . Je to proste jen takovy prijemny detail:-)
Do lodi jsme vyzkouseli posuvnou desku s pedaly ( surfski systém Vajda) a po testech to nabízíme jako variantu nohatku ( ma to tak i Lettman u nejdražších modelu kajaku ) . To same plati o kormidlech , odzkouseli jsme Smart track vyklopny na palubu ( 270°) s otocnym kloubem nad urovni paluby a tohle kormidlo je také v nabídce( ma ho Tony na sve Bore) .
3. Na moji nove lodi testujeme  umisteni " samozasuvne" ploutvičky , která se mi zda prinosem pro jezdce s horsi technikou padlovani  a bez kormidla  ( muj pripad:-)) Ploutvicka je jiz s uspechem vyzkousena , co se tyce funkcnosti ( není to skeg, ale mala ploutvicka, co se zkousela na slalomkach) a jsem jeji fanda.
4. K dnesku mame vyrobeno  12 lodi , další 3 jsou ve vyrobe. Vetsinou umíme lod dodat  do 3 tydnu , coz si ted ověříme před 106 kou:-)

Rikal jsem si , ze napisu o Bore par poznámek k dotazum a nazorum  , které jsem zaznamenal:
1. Rozmery lode -  chtěl jsem postavit lod  tridy Pace 18 a Epic 18 X sport. Tiderace inzeroval, ze jejich lod se blizi hranicim rozmeru dle pravidel pro zavody seakajaku podle USCA, tak jsem pochopil, ze plati nejaka pravidla a je dobře se jimi ridit ( třeba i kvůli rozsireni lode do Uk a na sever pro lidi , co jezdi maratony ) .Pravidla  jsou - delka dp 18 stop ( 549 cm)  sirka ve waterline 8,5 % z delky , pricemz waterline je urcena na 4 palce = 10 cm.

2 roky jsem jezdil na Sealovi od Vajdy ( nase reseni) , kdy spodek byl od jejich  surfski pro " middle skilled Padlers"   - OSKAR. Na ni se jezdilo dobře, tak jsme oskenovali spodek a zjistili , ze sirka ve WL je asi o 4 cm vetsi , ne zumoznuji pravidla, Taky jsme vedeli , ze Epic 18 X byl rozsiren a vznikl 18 X Sport, Duvod bylnzrejme  vetsi komfort jizdy ( stabilita na mori ve vlnách ), Takze když jsme zkusili na PC modelovat optimalni tvar při sirce asi 2 cm pod Vajdu ( nechtel jsem jit na hranici , nevedel jsem , jestli by to nebylo vratke) , vysla nejlepe sirka v bortu 52 cm. Celkem se z tech pravidel neda nic užšího v bortu  dostat.  Takze zaverem, když chces mit lod podle pravidel pro seakajakpve zavody  jinak to vypadat nemůže .
My jsme  posunuli nejsirsi část za padlera , kvůli sirce paluby pro lepsi padlovani ( trend pro Surfski ( ty kratke). Dále je nutne si uvědomit , ze rozhodujici pro jizdni vlastnosti je sirka v realne WL( dle aktuálního zatizeni) a sirka bortu s tim nic nenadela:-)

Jsem si dále jisty, ze většina lidi ze seakayakove komunity by se na dlouhe surfski moc nesvezla delka 6,5 m a sirka cca 44 cm. Nejde o stabilitu , ale o vyuziti prednosti te lodi  při padlovani ( a to ani na rybniku nejde bez dobře techniky padlovani ). Ultralight surfski Vajda mame na lodenici , Tomas Slovak je profi  jezdec Vajda teamu a bavime se o tom dost. Lod jsem i zkousel v marne vire, ze by to mohla byt lod i pro mne , muzu to snad  posoudit ( pro JVD sdeluji , ze s jizdou na rychlostnim kajaku problém nemam) .
To zkouseni ORCY předcházelo zameru postavit lod méně ostrou , ale přitom dostatecne " sportovne strizenou "
To pisu  k pripominkam, ze je Bora moc siroka - ostatní lode te tridy jsou o 1-3  cm v lubech sirsi:-) a ve WL zhruba stejne .
Ja jsem rad , ze i na tezkem mori  je to v pohode ( porovnavam se  Svalbardem, Baracudou a Charónem , na kterých jsem na mori dost jezdil )

2, Urceni lode - Tony se zminil ve sve recenzi ,ze  Bora bude spis na pojezdeni  na lehko.  Ja si to nemyslim,argumentuji dále:

Nevim, co  rozdeluje lode na  urceni ( expedicni   x   " na lehko " ). Nevim, kolik ma CG objem lode, ale Bora ma 400 l ( pomerne presny udaj z konstrukcnich 3 D dat  lode) a je stavena na realne zatizeni az 160 kg. Delali jsme simulace zanoreni lode při ruznem zatizeni a vychazi , ze sirka v aktualni WL při 80 kg a při 160 kg  lisi jen asi o 3 cm a k zatopeni lode po slep je aktualni az při zatizeni nad 180 kg,  Lode této tridy mají všechny  trochu  mensi objem nez BORA  ( Pace 18 a Epic 18 X sport,  u CG nevim)
Vychazim z toho , ze když Freya H. objela na Epicu Australii, jsou toho schopne  podobne lode stejne tridy. , mají co se tyce objemu ( nakladniho prostoru )  podobne parametry.
Ja jsem mel na tyden Boru nalozenou tak na 140 kg ( voda na 5 dni) , ale objemove tak na 70 %. uloznych prostoru.
3. Deckfittings umistene na palube - jsou tam umyslne , protože nam to designove pasuje  a fitinky jsou tvarove uzpusobeny tak, ze nemůžou " ublížit ". Co muze ublížit při zachrane jsou snury, které jsouale  tazene po palube u všech lodi.


A ted moje osvetove okenko k surfskinam ( moje oblibene téma:-)
Surfski se vyrabeji  v ruznych provedenich , pro ruzne ucely a ruznou uroven jezdcu
Pro profi zavody jsou urceny lode o delkach cca 600 - 660  cm a sirkách kolem 44 cm (napr. Epic V 10 , Vajda Orca nebo Next ( novy typ v testech))
Pro normalni lidi , aby se mohli na vlne vůbec svezt se vyrabi lode kratsi a sirsi  cca od 4,5 m do 5,8 m  a sirkami od 48 do 56 cm. Napr . Epic V6 - V 8 , Vajda Hawx 52 a 46 nebo Oskar). Mimochodem  EPIC 18 X je takřka totozny  s V8 ( sit on top verze 18 X) Na tech surfskinach kolem 5,5 m delky se taky jezdi zavody , pouzivaji je hobici , kteří by se na dlouhe surfski nesvezli. Ze to nenína ORCA jednoduche  by mohl vypravet Zbyna Laube, ketry surfskinam propadl . Loni na SP surfski na Sardinii  byly tvrde podmínky a  mel dost potize, prestoze je to skvely kajakar a hodne trenuje na mori. My jsme tam byli v ten samy cas na seakajacich  a na Bore jsem se ani extremne nebal:-)
Takze  si JVD muze byt jisty, ze zakladem pro dno Bory je zkusenost z padlovani na Sealovi ( OSKAR ) , které jsme po 2 letem testovani prekonstruovali ve smyslu pravidel pro seakajakove zavody a pomerne dost jsme zmodernizovali koncepci dna ( stejnym smerem jdou i surfski HAWX.

Mozna si to , kluci , zacinate plest, když se Vam do toho zapletla nejaka kanoe. Mozna jste si spletli , ze jsem navrhl i postavil C2 Tripper , na které jezdim maratony. Ale to je zase jina pisnicka , tahle lod je postavena podle uplne jinych pravidel a je skutecne poněkud jina ( i koncepcne:-)  Jestli se budete chtit poucit  a lode konecne uvidět  zblízka , prijedte na Padluj o 106 , oba typy lode tam budou a můžete je vedle sebe porovnat:-)  A mozna by se mohl nadpadler JVD i predvest  , jak to vlastne je s tim jeho jezdenim . Ani na to Jirko nbemusis odpovídat, vim, co bys napsal. Ze tam nejsou 8 m vlny a na klidne vode nejezdis :-)
Mimochodem (opet  pro JVD) , proc je CG dobry a Bora spatna , když jsou v podstate koncepcne stejne?  Vůbec nechci komentovat cizi lod ( mne se stejne lode této tridy a tedy i CG moc libi),   ale jen premyslim, proc mas neustale  připomínky k lodi , ve které jsi ani nesedel . Vůbec mi nevadi připomínky konkretni  , jak si muzes ověřit z diskuzi v 2014 , pracujeme s nimi. Mozna by bylo fajn, kdyby jsi krome viseni na cepinu zkusil něco vyrobit  a mozna bys prestal byt nejchytrejsi za kazdou cenu a se zrejmym ucelem. Be cool:-)

104

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Zdeňku, ty na mě musíš mít pifku jako prase. Posouváš to do osobní roviny. O tom si jistě každý soudný člověk udělá obrázek sám.  Měl jsem rozepsanej docela dlouhej příspěvek, ale pak jsem nad tím mávnul rukou, smazal jsem ho a v podstatě jenom toto:
Já na moři teď pádluju skoro každej den. Co ty?

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

105

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

No jo, je sobota, to se dalo očekávat smile

JVD: Já jsem fandou všech svých kajaku a to, že nesedím na jedné lodi neznamená, že nevím co chci. Bavím se tím ve volném čase, zajímám se o různé druhy kajaků a z toho všeho se učím.

Trienu mam rad, se Standou K se kamarádím a jeho lodě vždy chválím. Prodali jsme Chárona a Elefterii protože existuje hodně dobrých lodí a chceme je zkoušet a nemůžeme si dovolit mít v kolekci 20 kajaků. CG jsem taky chválil a chválím jeho formy a kvality na vodě. Akorát jsem se tu zmínil, že má problémy s kormidlem a celým systémem. Výrobce to konečně přiznal a pracuje na tom. CG prodávám protože pro naše pádlování se nám teď hodí jiná loď.

Jsem z kajaků nadšený a to, že nějaký kajak skončí v bazaru nic neznamená, tak z toho nic nevypichuj. Každopádně děkuji za psychoanalýzu. Rád naslouchám rady a názory cizích lidí.

Jen Tebe požádám, abys neposouval diskuze do osobní rovniny. JK na mne vysunul národnostní kartu a já to tady tolerovat nebudu. Nepřijde mi to jako konstruktivní debata. Stejně tak mi nepřijde konstruktivní uvádět při debatě o lodích, že pádluješ na moři každý den. To je nějaká Tvoje soutěž "kdo má většího pinďoura" ?! Lidské EGO je vždy náš největší nepřítel a přeji Tobě hodně síly a trpělivosti v tomto boji.

Zpět ke kajakům:

Štěpáne: ski surfin je hodně druhů, princip je stejný - delší, kratší, užší, širší atd.. Video je přece jen ukázka principu. Nelo Viper skisurf je široká loď, ale je to skisurfina a věcí co na ni vyvádí na rozbouřeném moři je potvrzení toho, že na moře tito plavidla patří. Já se dívám na oba kajaky (povozky) a mezi CG-Borou nevidím velké rozdíly. Potom se podívám na spodky skisurfin pro rekreaci a poznávám stejné křivky.

Zdeňku: Děkuji, že ses vrátil. Vážím si Tvého názoru jako zkušeného pádlera a hlavně konstruktivního přístupu k věci. Pro mne expediční kajak je kajak pro dlouhou expedici daleko od civilizace. Jen se mi zdálo, že Bora do této extrémní kategorie ani nemusí patřit, bez urážky, protože se mi zalíbila za svůj sportovní duch. Porovnaní s Epikem a Freyou je logické a dává smysl. Nakonec ona přesedla na Point kvůli tomu, že se nedohodla s výrobcem na benefitech, takže ten Epic byl asi dobrý. Děkuji za vysvětlení konstrukce a vývoje lodi. Hodně věcí dává smysl a je dobré vědět na čem jezdím.

Já se těším na pádlování na Boře, rád ji poznám v různých podmínkách a o tom ta vášeň pro mne je.