Bylo by to dokola, ale ja jsem odpovidal na vyzadany dotaz. Tebou popsane rozdily chápu a jsem zajedno:-)
Problém v naší komunikaci je v tom, ze tvrdim, ze aplikace materialu s vyrazne lepsimi vlastnostmi muze snížit hmotnost lode při dodrzeni puvodnich parametru lode.Zaroven tedy plati , ze při zachovani puvodni vahy lode a nahrazeni puvodnich materialu materiály a technologiemi lepsimi , dojde ke zlepseni parametru vyrobku ( lode). Otázkou je, zda zlepšovat puvodni parametry lode, když nahrada materialu stoji dost penez.
Ja rikam, ze mi dodrzeni určitých vlastnosti lode vyhovuje ( pro moje jezdeni) a snizeni hmotnosti je bonus. V podmínkách , ve kterých odjezdim 100 % svých kilometru mi tato rovnice bezpecne staci a nechci se zabývat kajaky do zcela extrémních podmínek , protože v nich, stejne jako 99 % padleru jezdit nebudu. Jsem si naprosto jisty, ze takto postaveny kajak vydrzi s lepsim jezdcem vyrazne horsi podmínky, nez jsem schopen absolvovat ja. Nic vic, nic min.
Ty priklady ze sjezdaku jsem pouzil jen jako srovnavaci moznost ne mezi sjezdakem a seakajakem , ale chtěl jsem porovnat materialove verze u stejného typu lodi , když uz mame k dispozici tolik informaci pro srovnani
Ja vam fakt nic nevyvracim , jsem jenom trosku profesne deformovany tim, ze cely život ve sve firme vymyslim zameny jednech kovu za nejake lepsi , lehci a pevnejsi - hlavne pro auta , takze je to muj způsob mysleni.
Argumentujete často , ze seakajak byva nalozeny a tudis ta hmota zvysuje moznost prurazu při pristani a to vydrzi jenom tezka lod , protože jenom ta je pevna.
Ja mimochodem na uhlikovkach jezdim docela tezke ricni maratony s kamenitym recistem ( C2) a nikdy se nestalo , ze bych nesjel to . co třeba 35 kilova Orlice ze skla ( ze bych ji musel setrit třeba na jezech s kameny :-) . Muj Tripper vazi 16 kg , je naplneny 2 padlery o hm 180 kg + tak 8 kg vody ( zhruba tak o 40 kg vic, nez byva naplno zatizeny seakajak ) a ma stejnou skladbu jak ten muj seakajak a je 562 cm dlouhy. Ty lode jezdi 6 let , ja odjedu na te sve tak 2500 km / rok, z toho přes 500 km v ruznych závodech a z toho tak 300 km v tezkem kamenitem recisti s velkou rychlosti vody ( tedy nachylne na pruraz při tom zatizeni) . Vydrzi to fakt hodne a proto uvazuji tak , jak tady pisu.
Mluvim o svých zkušenostech v podmínkách , ve kterých chci pádlovat. Vy samozrejme mate svoje zkusenosti z podmínek jinych a ja je respektuji a nevymlouvam Vam je.
Tady ted prisaham, ze uz na toto téma nenapisu ani jednu vetu , protože si každý meleme to svoje.