22

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Verze Sporty 14,5kg
Verze Expedice 19kg
Delka lode je 18 " - cca 548,5 cm
Sirka 52 cm (waterline 4" je cca 48,7 cm)

http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17bln1ggf32qhjfp62q8o3.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo1tcm5vr4dlv6g10u44.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo139e1gc01ku0sv5nju5.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17bloe2a1cd21l4iaqf1446.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo16521knj191c1qoi1ck37.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo14rc11e1n3t1s8n1efm8.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo18t8vsckjg129p1kh0c.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo11s41ptc1r8s1g421smsd.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo15qv1s7v1m58ktuuiue.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blobffued1f3918lq1403f.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blom6oai98af1p5gcp0g.jpg
http://seakayakforum.cz/img/m/3/t/p192k17blo1gk1lms1ht91g871bqh.jpg

23

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Koukám, že jsi to nevydržel do kanumesse.
No kajak je na první kouknutí dost podobná koncepce toho co vyrábí Mejdží.

If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price.

24

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Jirka Vlčí Dech napsal:

Koukám, že jsi to nevydržel do kanumesse.
No kajak je na první kouknutí dost podobná koncepce toho co vyrábí Mejdží.

Teprve dnes jsem dostal zprávu, že jsou nějaké fotky a kdo to vyrábí (o té Máně jsem fakt nic nevěděl).
Taky jsem si to myslel, ale ta záď mi CG moc nepřipomíná (hlavně objem a výška), celkové trup lodi a formy jsou jiné (CG nejširší místo má jinde), kokpit je jiný a dost věci je na tom jinak. Nezdá se Ti , že to kormidlo je nějaké příliš dlouhé?

Obecně kormidlo od Navigátorů nemusím...opravdu nemusím. Máme ho na deblu (troufnu si říct, že i stejnou délku) a bohužel se mi nezacvakává úplně do konce, nezafiksuje se co nejblíže ke kýlu.

25

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Michal napsal:
Michal napsal:

Vypadá to pěkně.
Bude zajímavé slyšet, jak se bude chovat v praxi.

Máte někdo zkušenosti, jak moc jsou vodotěsné takhle dělané dekly? Jesli se mi na první pohled něco nepozdává, tak je to kormidlo a kokpit. Není mi moc jasné kde že mají být kolena.

Uz je mi to stim kokpitem a koleny jasny. Ma se tam klecet:)

Zdenek Herzan napsal:

Jasne, sam jezdim na maratonske C2( Tripper) a jizda v "tymu " je zážitek. Ale porad je to 2 x drazsi lod ve vyrobe formy s polovicnim potenciálem při prodeji:-) Jinak jsem velky fanda deblu, ale ma to i sve tezkosti . Po pravde receno , jeden z parametru při vymysleni Bory byla moznost jezdit na ni v pohode s kanoistickym padlem, cimz si prave resim obcasny problém s nedostatkem vhodných partaku do debla:-)


Kde to bereš? Snažím se Zdeňka sem přitáhnout aby hodně věci vysvětlil...

26

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

1. Vyjádřím se ke kormidlům s tím, že to je čistě moje zkušenost a že v podstatě není žádný důvod tam nedát kormidlo jakékoliv, pokud si to zákazník objedná a zaplatí :-) Stejně je to se skegem.
Smart track jsem měl na Svalbardovi 3 roky a spíš jsem pořád řešil aby to fungovalo , než že to fungovalo:-) podle mne jde o složity systém , který má sklon k závadám .

Navigátor jsem měl 2 roky na Vajdovi a nebyl s ním problém. Velká ploutev vzadu mi nevadí , funguje to tak trochu jako stabilizátor lodě na rozbitem moři. když už kormidlo spustím, většinou jsou podmínky, že mi to přijde vhod. Nakonec ale si každý může tu ploutev zkrátit dle svých představ.

2. Místo na kolena - možná to na fotkách nevypadá, ale výška kokpitu na přední stráně límce je 33 cm. Zadní okraj límce je 24 cm . Snažili jsme se vyhnout velkým tvarovým změnám paluby ( žádné výběžky, tvarové deformace , atp) , chtěli jsme udržet "ladné" křivky. To je možná důvod , že loď vypadá vpředu nízká, ale není. Pro informací , třeba Vajdy měl přední límec nalepený ve výšce 27 cm ( a to nebylo nic pohodlného) a před límcem se mu zvedla paluba na 33 cm. Takže přední paluba vypadá mohutně , ale místo na nohy tam moc nebylo . To byl jeden z poznatku testování a výsledkem je řešení u Bory , kde je límec vylepen ve výšce 24 cm vzadu až po 33 cm vpředu.Paluba se pak svazuje plynule ke špici bez odskoku a působí tak málo mohutné( ale je stejná jak u Vajdy) Mimochodem, třeba výška kokpitu u přední hrany límce je u Páce 18 o 1 cm nižší:-)

Navíc konstruujeme límec tak , aby se dalo jezdit s koleny u sebe ( jako na surfski nebo rychlostním kajaku). Spousta lidí je tak zvyklá jezdit a sjezdařský ( seakajakarsky ) posez jim vysloveně vadí. Kdo si bude chtít " zpevnit" posez jak je zvyklý ze současných seakajaků , může si dolepit do kokpitu dřevěné příčky nebo vlepit styrodur ( tak jak to dělají sjezdaři) Kokpit je vymyšlen tak, aby dával svobodu pohybu a způsobu sezení . Individuální požadavky si každý stejně doladí " na sebe ".

Ještě jsem zapomněl na ty kryty.

Kombibace neoprenova deka a přes ní dekl je standartnim řešení u Prijona. Kdysi jsem jel na Baracudě ze Sicílie na Lipary a zpět se stejným systémem krytí úložných prostorů. Moře si s námi docela pohrávalo a nepamatuji si problém s vodou v komorách.

Nedobrovolně jsem absolvoval i další test, kdy mi ze Svalbarda uletěl oválný dekl zadní komory ( při cestě) a já jsem to na Korsice na velkých vlnách řešil igelitem a gumicukem. Kupodivu nebyl problém a tak jsem se rozhodl nepořizovat nový gumový dekl ( dost drahá záležitost ) a nechal jsem si ušít krýt z 2 mm neopřenu. Projel se mnou Sardinii, Korsiku , Elbu ,teď Krk s kamarádem a žádný problém jsme nezaznamenali ( a to nebyl neopřen kryty ještě kompositovym dělem ).

O způsobu krytí jsme dost přemýšleli. Gumové dekla jsme zamítli , přestože je to nejjednodušší řešení. Argumentem byla cena, váha , a poměrně brzká degradace krytu na slunci . Rozhodně jsme chtěli zajistit dobrý přístup do komor a vybrali jsme tvarově hlavní otvory. Zvažovali jsme těsnění přes těsnicí gumu , ale nechtěli jsme riskovat chyby plynoucí z malé zkušenosti s tímto řešením ( výběr vhodného těsnění na mořskou vodu, dimence polodrážky , atp). proto jsme se rozhodli pro řešení , které je běžně používané a bezpečně funguje.

27

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Vsechno ma sve uhly pohledu a filosofii , proc to udelas. Ja se snazim vysvětlovat, proc jsme to udelali  tak , jak to je. Aspon je z toho videt, ze jsme o tom premysleli a měli jsme duvody, proc je to zrovna tak:-)
Co se tyce sezeni , je na to spousta nazoru. Nejhorsi ze vseho je , když lod postavíš tak, ze se to neda zmenit:-) Prave po zkušenostech  s takovými  danymi " posedy " jsme se rozhodli udelat kokpit flexibilni , protože rychly seakajak je zajimavy nejenom pro ortodoxni seakajakare, ale taky pro strekare, kteří si na fixovany posez nezvyknou. Dolepeni drevenych hrazdiček  nebo styropuru presne na telo je otázka hodiny  a ja osobne preferuji moznost si to uzpůsobit na sebe. Nedavno jsem zazil na maratonu borce na Vestvice, který  sice jel na vode slusne, ale uz 500 m od prebebu nadaval, ze z lodi nevyleze a to se také stalo:-) Jaky smysl pak ma si koupit drahou lod, která nevyhovuje  pro dany ucel a nic s tim neudelas:-))
Takze tolik k filosofii reseni sezeni.

Vůbec nezpochybnuji vhodnost  gumových deklu pro seakajaky. Uznavam, ze je to skutecne spolehlive reseni  a  degradace materialu  hrala jen malou roli při vyberu.  Rozhodujici byla hmotnost . Když se snazis udelat lehkou lod , temi ovalnymi dekly tam nahodíš hned 2 kg aniz z toho mas nejakou další vyhodu. Ono to  nase reseni predpoklada moznost casem dodělat tesneni na o-krouzek a vyousteni spricky ) jak to ma Epic). Ale pod tohle reseni bych se ted nemohl podepsat , jako technik vyim, ze to není uplne jednoduchy problém:-)

Jsem moc vdecny za podnety plynouci z diskuze , moje odpovedi  mají jen vysvětlit nase soucasne duvody pro ten , který detail. Ale pozorne vse uchovávám v hlave a premyslime o jinych názorech. 
My jsme většinou strekari nebo sjezdari a z toho plyne trošičku jiny pohled na věc. Cela filosofie rychlého seakajaku vychazi obecne spis z toho sportovního pohledu. Presto doufáme, ze Bora bude zajimava i pro standartni seakajakarskou komunitu. Ja jsem kanoista a na kajaku nejsem uplne kovany. takze většinou ocenim, když je lod spis stabilnejsi. Presto jsem byl hodne prekvapeny, ze moje lod SEAL od Vajdy ( podobna trida jako Bora ) se na totalne rozbitem mori chovala mnohem pretelsteji nez  muj Svalbard. Ten samy poznatek jsme mel i ted na Krku , kdy jsem mohl porovnat Seala a Charona. verim tomu , ze tyhle rychle kajaky  mohou dat stredne pokrocilym padlerum opravdu skvely zážitek z jizdy a specialne po vlnách ( ony ty spodky jsou v podstate surfskiny:-)

28

Re: Nová loď z řady Performace Kayaks

Jo , taky znam spoustu kajakaru , kteří si musí vybirat lod ne podle toho , co chteji , ale podle toho , aby se do ni vlezli:-) Takze to bych nechtel a proto je kokpit Bory koncipovany tak , aby si ho každý mohl upravit , jak mu to pasuje. Když si koupim kolo , tak si taky nasteluji sedlo :-) Pokud někdo je ochotny křivit se v kokpitu , protože nemá jinou moznost , je to jeho volba. Když uz si někdo koupi drazsi lod, jsem presvedceny, ze jednoducha uprava sezeni pro neho bude radosti , nikoliv problémem:-)  Ja takovy problém urcite nemam:-) a nez bych mel universalne a nucene primackla kolena  podle výrobce lode. tak to bych si moc nepojezdil. Prece  není mozne vyresit kokpit universalne pro člověka 170 cm a 200 cm s ruznou konstituci postavy , ruzne tlustyma nohama, atp.
Tolik zase na vysvětlenou našeho pohledu na věc:-)