29

Re: 4. ročník Pádluj o 106

VPJ napsal:

Asi by bylo řešení, říct si o co v tom závodě jde. Pokud chceš být poražen (nebo zvítězit) jen nad stejně (podobně) vybaveným  kamarádem, pak máš dvě možnosti - buď sednout do úplně stejné lodě, nebo si zavést kategorie, které prohlásíš za víceméně stejné. Ale v tu chvíli je čertovo kopýtko v tom "víceméně" stejné.
Já to prostě chápu tak, že Ondrovo "víceméně stejné" je vyjádřeno tím "turistická a komerční loď". Plně chápu vaše výhrady, že je to poměrně vágní vyjádření, ale pořád si myslím, že rozumný člověk svou loď do této kategorie dovede zařadit. A pokud rozumný není - tak mě osobně - porážka od něj nijak bolet nebude. To je jeho problém, ne můj, že nectí ducha pravidel.
Když zesílíte tlak na přesný popis lodě, či její kategorie, začne ten prapodivný hon na míry - jo ták, nejdelší povolená loď je 558 cm - tak to ta moje musí mít tuhle délku, minimální hmotnost 15 kg - vyrobím si speciál, co bude mít 12 kg a hodím na dno kámen, atd...
A smyslem tohohle závodu podle mě je, že si máme sebrat svoje lodě, na kterých obvykle jezdíme po moři a na ní dojet polomrtvý do cíle. A pokud jezdíte na moře na nekomerční lodi - jestli jsem to dobře pochopil, tak jediný, kdo brázdí vlny oceánů na samodomo lodi je Štěpán, tak ten je přeci také vítán, jenom prostě musí jet mimo závod. Vždyť to není žádné neštěstí?!


Amen!!!:) Napsal jsi to tak pekne, ze nemam co na to odpovedet ci dodat:)

30

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Padly tu slova jako "ctít ducha pravidel" nebo "ctít smysl závodu"
Myslím, že každému účastníkovi je celkem jasné, že tenhle závod není vypsán pro závodní rychlostní kajaky, ale pro turistické seakajaky na kterých obvykle jezdí celou sezónu. Bavíme-li se ale o smyslu či duchu závodu, myslím, že tohle každý vnímá dost subjektivně a každý má své vlstní motivy a důvody proč se akce účastní. Pro někoho může být smyslem soutěžně se zničit do polomrtva na rekreační plastové bedně, kterou sotva uzvedne na rameno a jiný si chce zase užít dobrý pocit z celodenního pádlování v hezké přírodě na rychlé lehké sportovně-turistické lodi, která je k tomuto účelu navržena a určena.
To, o čem mluvíme s Michalem, je skutečnost, že moderní pojetí turistického seakayakingu se za poslední roky hodně posouvá a proto dnes prostě není možné regulérně vymezit nějakou určitou kategorii pojmem "komerčně vyrobený turistický seakajak" neboť do této "kategorie" se prostě vejde obrovské množství velice rozmanitých typů, materiálů a tvarů lodí.
Můžeme pak dál diskutovat o tom, jestli by v souladu s "duchem a smyslem závodu" bylo pádlování na takových komerčně vyráběných dvoukomorových seakajacích jako třeba uvedený Moskito od Nela nebo třeba K XOR od Zástěry a podobných. http://www.nelo.eu/en/kayaks/details/moskito_fw/  http://www.zastera.cz/cz/fotogalerie/ostatni-lode/  Pro někoho, kdo jezdí na rekreační lodi, by to v souladu nebylo, pro jiného, kdo je zaměřen na dálkové pádlování a na takové lodi běžně jezdí, ano. Vyřazení nekomerčních či homemade kajaků ze závodu - to mi nedává sportovní smysl žádný, o tom snad ani nemá cenu diskutovat.
Ale proč se v tom vlastně tak babrat? Vždyť každý může jet na tom, co má a na čem běžně jezdí. Pořadatel už ho někam zařadí. Nakonec, tenhle závod přece nemá poražených, protože, jak říká pořadatel na svých stránkách, "každý ze závodníků, který dokončí závod, je pro nás vítězem."
Myslím, že informativnější, historicky a statisticky zajímavější význam by pak ve výsledcích mělo uvedení typu a výrobce lodě u dosaženého času, než jen celkové pořadí. Bylo by pak možné lépe posoudit hodnotu dosaženého výsledku.

31

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Štěpán napsal:

Můžeme pak dál diskutovat o tom, jestli by v souladu s "duchem a smyslem závodu" bylo pádlování na takových komerčně vyráběných dvoukomorových seakajacích jako třeba uvedený Moskito od Nela nebo třeba K XOR od Zástěry a podobných. http://www.nelo.eu/en/kayaks/details/moskito_fw/  http://www.zastera.cz/cz/fotogalerie/ostatni-lode/  .


XOR nema s morskym kajakem nic spolecneho.

32

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Antonius Carbonius napsal:

XOR nema s morskym kajakem nic spolecneho.

Tohle je asi taky hodně subjektivní názor. Pro někoho není, pro jiného je.
Nicméně výrobce sám uvádí že kajak je určen i k jízdě na moři a ve Švédsku na takových kajacích skutečně na moři jezdí. O jeho určení svědčí také zvednutý "mořský" profil přední paluby.

Jako seakajak v kategorii touring prodává Nelo například i toto: http://www.nelo.eu/en/kayaks/details/sea_vanquish/

33

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Štěpán napsal:
Antonius Carbonius napsal:

XOR nema s morskym kajakem nic spolecneho.

Tohle je asi taky hodně subjektivní názor. Pro někoho není, pro jiného je.
Nicméně výrobce sám uvádí že kajak je určen i k jízdě na moři a ve Švédsku na takových kajacích skutečně na moři jezdí. O jeho určení svědčí také zvednutý "mořský" profil přední paluby.

Jako seakajak v kategorii touring prodává Nelo například i toto: http://www.nelo.eu/en/kayaks/details/sea_vanquish/


XOR jsem zkousel a opravdu nema se sea kayakem nic spolecneho. Chtel bych videt nekoho na sea kayaku v nejakem surfu ci zhorsenych povetrnostnich podminkach..

34

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Antonius Carbonius napsal:

XOR jsem zkousel a opravdu nema se sea kayakem nic spolecneho. Chtel bych videt nekoho na sea kayaku v nejakem surfu ci zhorsenych povetrnostnich podminkach..

Tondo, věř tomu, že tenhle eXtreme Ocean Racer je opravdu navržen pro seakayaking i wildriverkayaking. "Dobře točí, rychle reaguje, extrémně dobře surfuje a jakožto závodní kajak má velmi dobrou stabilitu" smile  jak popisuje tenhle borec (možná jeho designer?): http://www.youtube.com/watch?v=Ui2TerP7Ez8   je to prostě jen trochu vyšší level kayakingu a jestlis na tom kajaku seděl, máš skvělou možnost srovnání.
Já jsem na něm neseděl, ale občas zkouším trochu potrénovat na klasickym rychlostnim kajaku v Bráníku na vlnách od motorových člunů. Taky jsem ze začátku vůbec nemoh pochopit jak se na tom ti kluci můžou v pohodě na těch vlnách udržet a plynule pádlovat. A to je na kayakingu všeobecně to hezký, že je pořád mnoho co se učit smile
Přiď někdy, můžem potrénovat

35

Re: 4. ročník Pádluj o 106

Štěpáne, píšeš, že "dnes prostě není možné regulérně vymezit nějakou určitou kategorii pojmem "komerčně vyrobený turistický seakajak" neboť do této "kategorie" se prostě vejde obrovské množství velice rozmanitých typů, materiálů a tvarů lodí." Proč to vadí, že jich tam je spousta?

Jinak K XOR by myslím stejně neprošel pravidly (loď musí mít alespoň 2 otvory do úložných prostor). A v popisu Moskita je uvedeno, že je "The FW offers the user the feeling of paddling a competition kayak." či dále "The FW is thought mainly for racing, fitness or fast day cruises."

A pokud tedy někomu vítězství stojí za obstarávání jiné lodě, než na jaké si jezdí o dovolené a o víkendech s přespáním - inu, je mu přáno, bude nejrychlejší... Proč tak řešíte technikálie, ježdění je přece úplně jinde.