Re: Nová loď z řady Performace Kayaks
problem je ze sice mluvime o lodi ktera ma deset kilo a je prazdna to je neco uplne jineho nez vzit desetikilovou lod narvat do ni 40 kilo vybaveni a pak sebou nechat prasknout v priboji na plaz z vlastni zkusenosti vim jake to je kdyz to s tebou praskne ze ctyr metru na plaz a jak lod pracuje ohyba se a krouti .takova desitka to nevydrzi uplne stejne jako surfski kajaky ktere se v surfu lamou jako paratka.
porovnavat trimetrovou slalomku a extremni zatizeni a 5.5 metru dlouhou lod je nesmyslne .
videl jsem surf kayak z karbonu ktery ma necele dva metry a v tezkem surfu byl rozlamany na trsatka. to ze seakayaky jsou tak tezke ma nejaky duvod proste potrebuji vetsi pevnost protoze spusobem jakym jsou zatezovany jine lode nejsou. tim nechci rict ze jsou lepsi jen to ze seakayak oproti treba surfski jezdi ve vetsi skale prostredi .vubec nepochibuju ze desetikilova lod vydrzi welkou vodu a to i na mori problem nastava ve chvili kdy se snazis pristat na breh ktery ne vzdycky byva pisecny a idealni hodne casto to s tebou flakne a tvuj plny kajak si to kodrca se sto kilama vody v kokpitu po sutrech a to je misto na ktere jsou sea kayaky nadimensovane.jestli si myslis ze deseti kilovy kajak je pevny tak udelej maly pokus dej svuj seakayak mezi dve zidle aby vysel za spicky a pak skoc z dvou metru do kokpitu garantuju ti ze to nevydrzi. uplne stejne jako to nevydrzi surfski jelikoz je designovana tak aby jsi z ni v surfu vypadnul kdezto v seakayaku zustanes sedet a lod je tim extremne namahana.
Naprosto souhlasím se Zdeňkovou filosofií a pojetím pádlování (hlavně co se týče váhy kajaku) a s jeho motivy vlastního designu a stavby. Moje pojetí "lehkého" pádlování je totiž dost podobné a moje motivy proč jsem chtěl postavit svůj kajak byly taky vpodstatě stejné.
Co se týče materiálové konstrukce kajaku, tak nemám ani nejmenší pochyby o tom, že to co na řekách vydrží moderní 10kg sjezdový kajak z dílny KTW, stačí stejně dobře i na dlouhodobé zatížení na moři ve všech obvykle sjízdných podmínkách. (Osobně vycházím spíš ze zkušenosti s lehkými a extrémně namáhanými slalomovými loděmi, které mají vpodstatě stejnou materiálovou konstrukci jako sjezďáky.)
Naproti tomu mám dost důvodů pochybovat třeba o tom, když spousta "renomovaných" výrobců cpe i do svých "TOP" modelů tuny skelné rohože a polyesterové pryskyřice.
Co se týče designu, myslím, že je dost daný těmi pravidly USCA, takže se kolem toho logicky nic moc podstatného vymýšlet nedá. Navíc vím, že Zdeněk umí dost dobře pádlovat, má dlouholeté zkušenosti a žádnou nevyzkoušenou "blbost" by určitě nenavrhnul, tak nemám důvod mu v tomhle nedůvěřovat.
Jirkovu kritiku moc nechápu. je přece jasné, že představy a pojetí pádlování na moři, řekách i obecně se dost individuálně liší. To ale není o typech, tvarech a konstrukcích lodí. Každý jezdí přece na tom, na co technicky má a co ho baví. Je to o schopnostech a možnostech jednotlivců. Na stejném kajaku, na kterém se někdo sotva udrží i na úplně hladké vodě, může jiný bez problémů jezdit na moři třeba v F6.